האם יש הבדל בין כתיבת תוכן לקופירייטינג?

תוכן עניינים

כשמשתמשים במונחים של כתיבת תוכן וקופירייטינג, התעשייה כולה מתבלבלת לעיתים קרובות. האם באמת יש הבדל בין השניים?
כן, אחרת לא הייתי כותבת על זה.
אם כך, מה ההבדל ביניהם? עד כמה הם באמת ניתנים להפרדה? איך ניתן ליצור מעורבות בתוכן, ולמה זה כל כך חשוב? על שאלות אלו ועוד אשיב בשורות הבאות.

האם כתיבת תוכן וקופירייטינג הם אותה הגברת בשינוי אדרת?

במונחים של שיווק תוכן, כתיבת תוכן וקופירייטינג נכנסים תחת אותה המטרייה לעיתים קרובות. לא צריך להיות גאון כדי להבין שהם קשורים זה לזה, ועם זאת, יש קו הבחנה משמעותי בין השניים והבדלים מהותיים.
אם נשים את הדברים על השולחן, הרי שגם לצורך כתיבת תוכן וגם לצורך כתיבת קופי דרושות מיומנויות, לא בהכרח זהות זו לזו. הדעות חלוקות באשר לשאלה, איזו כתיבה מאתגרת יותר, אני באופן אישי חושבת, שזה תלוי את מי שואלים. בואו נפזר את הערפל שעוטה את הנושא הזה ונבהיר את הדברים אחת ולתמיד.

מה זה קופירייטינג?

קופירייטינג הוא יצירת טקסט לפרסום או לשיווק של מוצר, שירות, רעיון, או כל דבר אחר, שמטרתו להעלות את המודעות למותג ולשכנע את קהל היעד לעשות פעולה מסוימת, כמו רכישת פריט, השארת פרטים, הצטרפות לרשימת תפוצה וכדומה. כדי לעשות זאת בהצלחה, קופירייטרים חייבים ליצור תוכן מעניין ובלתי נשכח, וכמובן, לגעת ברגש או בכאב של קהל היעד.

מהי כתיבת תוכן?

כתיבת תוכן בדרך כלל ממלאת את החללים שנותרו מאחורי הקופירייטינג. במקום להתמקד במכירה של מוצר או בהמרה מכל סוג אחר, מטרתה ליידע, לחנך, להדריך או לבדר קהלים.
ברוב המקרים מדובר בתוכן ארוך יותר, כמו פוסטים בבלוג, ספרים אלקטרוניים וכדומה. במקרים רבים, מדובר במאמרי SEO, שנועדו לקדם אתר אינטרנט ולהביא תנועה של גולשים בצורה אורגנית.

האם באמת ניתן להפריד בין כתיבת תוכן וקופירייטנג?

עולם השיווק הדיגיטלי עבר הרבה מאוד שינויים והתפתחויות. למעשה, גם בזמן כתיבת שורות אלו, דברים מתחדשים כל הזמן, והצורך בתוכן לא מפסיק לגדול, בין אם מדובר בתוכן לצורכי שיווק, פרסום או קידום (כן, יש הבדל בין 3 הדברים, אבל זה נושא למאמר אחר).

מהו שיווק באמצעות תוכן?

שיווק באמצעות תוכן הוא אסטרטגיה ארוכת טווח המתמקדת בבניית קשרים חזקים עם קהל היעד שלכם על ידי אספקת תוכן איכותי ורלוונטי באופן עקבי שמלמד, ובסופו של דבר גם מוכר.
עם זאת, זו לא מכירה במובן הקלאסי שלה. כאשר עוסקים בשיווק באמצעות תוכן, התוכן צריך לייצר כל כך הרבה ערך, שכאשר לקוח פוטנציאלי בוחר לבצע רכישה, אתם האדם הראשון שהוא חושב עליו והסמכות שהוא הכי סומך עליו.
בניגוד לפרסום חד פעמי, שיווק באמצעות תוכן מראה שבאמת אכפת לכם מהלקוחות שלכם. זה המפתח להצלחת האסטרטגיה. היום, יותר מאי פעם, אנשים רוצים להרגיש שהם חשובים. העולם רועש יותר מאי פעם, ועם אינספור המפרסמים והסחות הדעת, שמירה על תשומת הלב והאמון של הצרכנים היא המשאב היקר ביותר של כל משווק.
גם שיווק באמצעות תוכן שונה מקופירייטינג. קופירייטינג מתמקד בעיקר בהמרות, בעוד ששיווק תוכן מתמקד בבניית קהל. עם זאת, הם לא חייבים להיות נפרדים זה מזה, ובהחלט ניתן, ואפילו כדאי  להשתמש בשניהם כדי ליצור תוכן שמלמד ומוכר.

מדוע שיווק באמצעות תוכן חשוב?

עכשיו כשאנחנו יודעים מה זה שיווק באמצעות תוכן, בואו נחקור את חשיבותו.
במובנים רבים, שיווק באמצעות תוכן הוא ערוץ גיוס הלקוחות המלא. זה מניע תנועה, בונה אמון, מבסס את הסמכות שלכם ומייצר הכנסות.
בטח, מודעות תשלום לפי קליק (PPC) יכולות להביא תנועה והכנסה, מדיה חברתית יכולה לשמש כדי למקם את המותג שלכם כסמכות, אבל רק שיווק באמצעות תוכן עוזר לכם להשיג שורה של יעדים שיווקיים מבלי להיראות כמוכרים מלכתחילה. למעשה, שיווק תוכן הוא כל כך חשוב – ועובד כל כך טוב – כי הוא לוכד אנשים לאורך כל משפך המכירות. אתה יכול להשתמש בשיווק באמצעות תוכן כדי למשוך משתמשים בחלק העליון של המשפך, לפני שהם בכלל חושבים על ביצוע רכישה. במקרים רבים, פיסת תוכן נהדרת היא הרגע שבו מתחיל הקשר שלכם עם הלקוח, והתוכן הזה הולך להיות איתו בכל שלב במסע הלקוח .
שיווק באמצעות תוכן הפך להיות אחת הדרכים היעילות ביותר להעלאת מודעות למותג, הפצת מידע ורעיונות, קידום מכירות, הגדלת התנועה באתר ועוד. כשהצרכנים למדו לסנן תכנים שיווקיים ופרסומות מצד אחד, ודורשים תוכן עם ערך עבורם מצד שני, לא באמת ניתן לעשות הפרדה בין כתיבת תוכן לקופירייטינג. במרבית התכנים שמייצרים בימינו חשוב לכלול מרכיבים משני העולמות הללו, למעט מקרים מסוימים בהם יש צורך במלאכת קופי טהורה, כמו מודעות פרסום ממומנות בגוגל או בעבודות מיקרו קופי לאתרי אינטרנט לדוגמה.
ולכן, השאלה שצריך לשאול היא לא איזה סוג כתיבה אנשי התוכן והקופירייטרים יודעים לייצר, אלא איך הם שוזרים את הסוגים הללו זה בזה, ואיזה מינון נחוץ מכל אחד מהם באסטרטגיית התוכן של הלקוח.

כיצד קופירייטינג מועיל לעסקים?

  • קופירייטינג משפר את המודעות למותג -קופירייטינג יכול להגביר את המודעות למותג על ידי יצירת תוכן המשקף את הטון, הקול והערכים של המותג.
  • קופירייטינג מגדיל את ההמרות -המטרה של קופירייטינג מעולה היא להגדיל את ההמרות על ידי שימוש בתוכן משכנע, שמניע את הקוראים לבצע רכישה, להירשם לניוזלטר או לקבל מידע נוסף.
  • קופירייטינג בונה אמון -קופירייטינג הנותן מענה לצרכי קהל היעד יכול לעזור לעסק לבסס את עצמו כסמכות אמינה בנושא ספציפי.
  • קופירייטינג מושך תשומת לב –הסיבה החשובה ביותר לקיומו של קופירייטינג היא ללכוד את תשומת הלב של המשתמש על ידי שימוש בשפה משכנעת או כותרות מושכות תשומת לב ולשמור על ההתעניינות שלו בחברה ובמוצרים או בשירותים שהיא מציעה.

מה מאפיין כתיבת תוכן קופירייטינג מעולה?

תקשורת ברורה

השורה התחתונה של קופירייטינג מעולה היא שהוא מנסה למכור לנו משהו. העברת המסר או ההצעה השיווקית במהירות ובאופן ברור דורשת תרגול רב, אבל זה המקום שבו המשפט "לא פשוט להיות פשוט" מקבל משקל רב. לקוחות לא צריכים לדעת עד כמה אתם חכמים על ידי שימוש בטרמינולוגיה גדושה ומפורזת. זה רק משמש להרחקת קהלים. לעומת זאת, מילים שכל אחד יכול להבין יעבירו את הנקודה.

שילוב של מילות מפתח בצורה אורגנית

כללי קידום האתרים השתנו רבות בשנים האחרונות. בעוד שמילות המפתח הנכונות הן מרכיב קריטי, הן רק חלק אחד מהפאזל. אתם יכולים להשתמש במילות מפתח כדי לעזור לתוכן לקבל דירוג גבוה יותר, אבל אם הן לא משתלבות בתוכן באופן טבעי, זה עלול להישמע כאילו הוא נכתב על ידי רובוט! התוכן שלכם חייב להישמע טבעי כדי לבנות אמון או להפגין סמכות ומומחיות, וזה מה שיעזור לכם להמיר לקוחות.
אנשים רבים משתמשים בכלי בינה מלאכותית כדי ליצור תכנים טקסטואליים, ולמרות שכלים מתקדמים יכולים ליצור עותק במהירות, קופירייטר נהדר מחזיק במגע אנושי זה וגורם לתוכן להישמע כאילו הוא מדבר אותו. תוכן בעל צליל טבעי יכול לעזור לכם לשדר אמפתיה ללקוח, להדגיש את נקודות הכאב שלו ולתת מענה לכאבים שלו.

סיפור

למרות שמומחי שיווק תוכן רבים חושבים שהדגשת הנקודות הבולטות בתיאורי המוצרים היא כל מה שצריך, סיפורים הם הדרך הכי מוצלחת ועוצמתית באמצעותה ניתן ליצור קשר עם הקהלים.
כדי לספר סיפור צריך להיות חלק בלתי נפרד מהאופן שבו יוצרים את הטקסט, מכיוון שסיפור נהדר מדגיש בעיה, מסביר מדוע זה מתסכל עבור הלקוח, ואז מציג את הפתרונות.

הקורא במקום הראשון

לקופירייטרים קל להישאב לפרטים הקטנים יותר או לנסות לרצות כל מחלקה בודדת, אבל התוצר הסופי ייקרא רק על ידי קהל היעד. ללא הקורא, לא ניתן להגיע למשתמשים חדשים, לא ניתן ליצור עניין ובוודאי שלא ניתן ליצור אמון.

מהי מעורבות בתוכן?

מעורבות בתוכן היא היכולת של תוכן למשוך מבקרים ולהשאיר אותם באתר. מעורבות בתוכן יכולה ללבוש צורות רבות. כאשר מבקרים קוראים את התוכן שלכם, לוחצים על קישורים, חוקרים דפים שונים ומפרסמים מחדש את הדף שלכם במדיה החברתית שלהם, זו מעורבות בתוכן. ככל שהמבקר מעורב יותר, כך גדל הסיכוי שהמבקר יהפוך ללקוח. תוכן מרתק יכול גם לעזור להפוך לקוחות חד פעמיים לצרכנים נאמנים.

מדוע מעורבות בתוכן כל כך חשובה?

  • מעורבות בתוכן היא המפתח להצלחה שיווקית.אתרים המשיגים מעורבות טובה בתוכן יכולים להגיע לקהלים גדולים יותר ולחולל הצלחה עסקית.
  • מעורבות בתוכן גורמת לאנשים לחשוב על המותג שלכם. תוכן מרתק לא רק מוכר מוצרים או שירותים, הוא גם עוזר לבנות מודעות למותג.
  • מעורבות בתוכן מעודדת נאמנות לקוחות.לקוחות שמרגישים מעורבים נוטים לחזור ולצרוך תוכן נוסף במועד מאוחר יותר.
  • יש סיכוי גבוה יותר לשיתוף ודיון בתוכן מרתק. לקוחות המשתפים תוכן מהאתר שלכם עוזרים להפיץ את הבשורה על המותג שלכם.

אוקיי, אז איך מעודדים מעורבות בתוכן?

אמנם אין נוסחת קסם ליצירת תוכן מרתק, אבל השיטות הבאות עוזרות לי בכך:

1.     מספרים וסטטיסטיקות

סטטיסטיקה נותנת סמכות לתוכן, מה שמגדיל את הסיכוי שהמבקרים יעריכו את המידע שניתן להם ויחשיבו אתכם כאוטוריטה בתחומכם.

2.     הערות

עידוד לפעולה כמו כתיבת תגובה לפוסט ברשת החברתית או מאמר בבלוג היא דרך נפלאה לעודד מעורבות. כדאי גם להשיב לתגובות ולהערות וליצור הזדמנויות לשיח מתמשך.

3.     מצוינות

פרסום תוכן מלוטש וערוך היטב יבטיח שאנשים ירצו לקרוא את מה שיש לומר.

4.     שאילת שאלות 

שאילת שאלות של קוראים נותנת להם הזדמנות לתקשר ישירות עם המותג ולשתף את מחשבותיהם. מתן תשובות יוצר אינטראקציה דו-כיוונית ומעודד את המשכיותה.

5.     עדכונים שוטפים

השארת מידע ישן שפורסם באתר גורם לו להיראות נטוש. שמירה על תוכן מעודכן עם המידע העדכני ביותר מבטיחה שהאתר יישאר רלוונטי עבור הקהלים שלו כל הזמן.

מדוע CTA's חשובים בכתיבת תוכן?

CTA (Call to action), או בעברית, קריאה לפעולה, חיונית מאוד ומהווה חלק בלתי נפרד ממלאכת הופי. אולם, כפי שציינתי קודם לכן, הנעה לפעולה חיונית בכל סוג של תוכן, שכן מטרתה, בין היתר, ליצור המשכיות.
קל להגיד למישהו איזו פעולה לנקוט לאחר צפייה בסרטון או חשיפה לדף נחיתה. האתגר האמיתי הוא לגרום לו להרגיש מוטיבציה להמשיך. "קנה עכשיו" או "הירשם כאן" מכסים את הפעולה, אבל זה לא מספק קריאה שגורמת לקהל להרגיש מושקע בקנייה או בהרשמה. קריאה לפעולה טובה חשובה, כי היא לא רק עוזרת לכם להשיג לקוחות – היא יכולה לעזור גם ליצור לקוחות נאמנים.

טריקים ל-CTA מוצלח

אז איך משיגים את תשומת הלב של הקהל, מעוררים את העניין שלו וגורמים לו לקנות את מה שאתם מוכר? הנה כמה טריקים שאני נעזרת בהם כדי לחשוב מנקודת המבט של קהל היעד ולכתוב בצורה שתדבר אליו.

  • זיהוי הרצונות של הקהל – מה מניע את הקהלים לעקוב אחר המודעה או להסתכל על התוכן מלכתחילה? כשאני מחברת את הקריאה לפעולה למילוי הרצונות הללו, אני יוצרת את המסר בצורה שמדברת אליהם.
  • שימוש במילים שמעוררות התלהבות – במקום "צא לסיור בנכס שלנו", אני אעדיף לכתוב "מצא את בית החלומות שלך היום".במקום "הצטרף כדי למנוע אכזריות כלפי כלבים", אני אכתוב "הצטרף למיליונים שנלחמים כדי להגן על החברים הנאמנים שלנו".
  • הפיכת השלב הבא לקל -לחיצה על כפתור, שיתוף קישור, הקלדת כתובת דוא"ל (אך לא בהכרח פרטי חשבון מלאים – אפילו מאמץ קל כזה יכול להפחיד אנשים). ככל שהפעולה קלה יותר, כך גדל הסיכוי שהקהל ירגיש מספיק מוטיבציה לבצע אותה.

לסיום, קופירייטינג וכתיבת תוכן הם שני סוגים שונים של כתיבה המשרתים מטרות שונות. אחד לא יותר טוב מהשני, הם פשוט משמשים מסיבות ולצרכים שונים.
קופירייטינג נכתב כדי לשכנע או למכור, בעוד כתיבת תוכן נכתבת כדי לחנך או לבנות מערכות יחסים. גם קופירייטינג וגם כתיבת תוכן יכולים לשמש כדי להשיג את המטרות השיווקיות שלכם, אבל חשוב להשתמש בהם במשורה ובאופן אסטרטגי.
כאשר יש ספק, תמיד היצמדו לצד של כתיבת תוכן כדי לספק ערך ולבנות מערכות יחסים עם הקהל שלכם, ואם אתם צריכים עזרה, אל תהססו לפנות אלי, זו בדיוק המומחיות שלי.

שתף את המאמר

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן