תוכן לאתר אינטרנט

לכל אתר אינטרנט יש דרישות תוכן אינדיבידואליות. סוג העסק, הנישה שבה הוא פועל, המודל העסקי וקהלי היעד מגדירים יחד את הדרישות הללו. לפיכך, עלי לבצע מחקר מעמיק לפני שאתחיל במלאכת הכתיבה.

בעוד יש אתרים שזקוקים לתוכן מינימליסטי ומסרים מזוקקים, אחרים צריכים אינפורמציה עשירה לצד סקירה של מחקרים. לעומתם, חנויות אינטרנטיות צריכות תיאור מוצרים. עם זאת, כל אתר אינטרנט צריך תוכן לקידום. מטרת התוכן הזה היא לדחוף את האתר לראש תוצאות החיפוש של גוגל ולתת נוקאאוט למתחרים.

לכן, לפני שאני מתחילה פרויקט של כתיבה לאתרים, אני חייבת לדעת מי קהל היעד של האתר ואילו משתמשים אני רוצה למשוך פנימה. בנוסף, עלי לחקור את תחום הפעילות של העסק, הנישה שלו והמתחרים בשוק.

למה זה חשוב?

כי תוכן לאתר אינטרנט חייב

על מנת שהתוכן שמופיע באתר יהיה רלוונטי לקהלים שלו, חשוב לי לדעת כמה דברים: תחילה, מה הצרכים של הקהלים האלו. לאחר מכן, מה הפתרונות שהם מחפשים. לבסוף, איזה מידע יועיל להם כאשר הם יגיעו לאתר. כמו כן, היכרות מעמיקה עם הקהלים האלו תאפשר לי לדייק את המסרים באתר.

ומה נרוויח מזה?

כתוצאה מכך, המשתמשים יקבלו חווית משתמש טובה יותר ויתקדמו במשפך השיווק. בסופו של דבר זה יוביל אותם להמיר. 

יתר על כן, השילוב הזה הוא קריטי. תוכן לאתרים חייב מצד אחד לתת אינפורמציה רלוונטית ועדכנית, ומצד שני, לעודד את המשתמשים לעשות פעולה – להשאיר פרטים, להירשם לשירות, לרכוש מוצר וכדומה. חשוב לדעת איך לשלב בין תוכן אינפורמטיבי לתוכן שיווקי כדי לעשות זאת נכון.

ולכן, בכל פעם שאני עוסקת בכתיבת תוכן לאתרים, חשוב לי לתת דגש על מלאכת הקופירייטינג, ובמקביל לתת את המידע הרלוונטי לקהלי היעד. קופי מדויק וטוב יעודד המרות וישאיר את המשתמשים באתר כדי לצרוך מידע נוסף.

על ההבדלים בין כתיבת תוכן לקופירייטינג ניתן לקרוא כאן.

בשורה התחתונה,

אני אף פעם לא מסתפקת בכתיבת טקסטים יפים. הראייה השיווקית, צורכי הלקוח ומטרות האתר תמיד עומדים לנגד עיניי ומנחים אותי. בסופו של דבר, אני רוצה שכל לקוח יהפוך ממתעניין לאוהד, מלקוח שבוחן אותך ללקוח שמאמין לך ומלקוח פוטנציאלי ללקוח מן המניין.

רוצים לדעת יותר על תהליך הכתיבה של תוכן לאתרים?

צפו בעבודות שלי

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם