כתיבת תוכן לאתרים
קרא עוד
לספר את הסיפור של המותג, ליצור שפה שמורכבת מה- D.N.A של העסק שלך, לבדל אותך מהמתחרים ולהבהיר מה בדיוק יש לך להציע. זה המקום להכיר אותך מקרוב ולגרום לגולשים למצוא בדיוק את מה שהם מחפשים - באתר שלך!
כתיבת מאמרי SEO
קרא עוד
לחשוף את התוכן שלך ליותר גולשים, ליצור מודעות גבוהה למותג, להביא טראפיק לאתר ולעזור לו להתקדם במעלה תוצאות החיפוש.

כתיבה מונחית מילות מפתח, שנותנת לקהל שלך ערך, כדי שהוא רק יבקש ממך עוד!
כתיבה שיווקית וקופירייטינג​
קרא עוד
לתפוס את הגולשים בשלבים השונים של מסע הלקוח, להוביל אותם דרך משפך השיווק ולגרום להם לעשות משהו אחד בלבד – לבצע המרה! זו היכולת לספר, לעורר עניין, לשכנע ולהניע לפעולה.
הקודם
הבא

כל מה שרציתם לדעת על שיווק באמצעות תוכן

תוכן עניינים

בכל הנוגע לקידום מותג ומעורבות הקהל, שיווק באמצעות תוכן היא האסטרטגיה המובילה המשמשת כבסיס לכל פעולות השיווק. במהותו, שיווק באמצעות תוכן הוא אומנות היצירה וההפצה של תוכן בעל ערך, רלוונטי ועקבי, שנועד למשוך ולשמר קהל מוגדר בבירור. בניגוד לפרסום מסורתי שדוחף ישירות מוצרים או שירותים, שיווק באמצעות תוכן שואף לספק ערך לצרכנים באמצעות תוכן מעורר תובנות, משעשע או חינוכי. גישה זו יוצרת קשר משמעותי בין מותגים לקהלי היעד שלהם, מטפחת אמון, נאמנות ובסופו של דבר מניעה צמיחה עסקית.

למה שיווק באמצעות תוכן חשוב?

שיווק תוכן הוא טקטיקת שיווק שהצלחתה מוכחת. יתרה מכך, היא מספקת יתרון תחרותי. הנה כמה נתונים שיבהירו כיצד:

  • עסקים עם בלוגים מקבלים 67% יותר לידים מחברות אחרות.
  • 71% ממשווקי עסקים B2B מעידים ששיווק באמצעות תוכן מגדיל את המעורבות ואת מספר הלידים שהם מקבלים.
  • 82% מהלקוחות מרגישים קרוב יותר למותג לאחר שנחשפו לשיווק באמצעות תוכן.

היתרונות של שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תוכן מועיל לעסקים בהרבה מובנים. כאשר עושים זאת נכון, אסטרטגיית שיווק תוכן יעילה יכולה:

  • יותר נראות באינטרנט – אסטרטגיית תוכן יכולה לעזור למשוך יותר לקוחות ומבקרים באתר, במיוחד כאשר אנשים מחפשים כל הזמן פתרונות לנקודות הכאב שלהם. הצעת תוכן חינוכי ואינפורמטיבי על נושא שהם מתעניינים בו יכולה לעזור להגביר את הנראות באינטרנט דרך האתר או חשבונות המדיה החברתית.
  • יותר לידים – כשמשתמשים בשיווק באמצעות תוכן כדי למשוך תנועה ניתן להגדיל את הלידים. מכיוון שחינוך לקוחות בונה אמון ועוזר להם להרגיש בנוח יותר לרכוש מהעסק, ניתן לייצר יותר לידים ולהתחיל לפתח קשרים עם קונים פוטנציאליים.
  • יותר נאמנות – נאמנות חיונית בשיווק ובעסקים מכיוון שככל שהלקוחות נאמנים יותר, כך הם יבצעו יותר רכישות חוזרות. הצעת תוכן שיידע את הצרכנים יכולה לעזור להם להתחיל לבנות אמון עם המותג ולראות אותו כמוביל דעה.
  • יותר סמכות –  פיתוח תוכן הוא אידיאלי לשיפור הסמכות והובלת דעה בתעשייה. לא רק שתוכן עוזר לבנות אמון, אלא שהוא יכול למקם את המותג כסמכותי ביותר בנושא מסוים.

איך להתחיל עם שיווק באמצעות תוכן?

שיווק באמצעות תוכן יכול להישמע כמו אתגר של ממש, אבל עם אסטרטגיית תוכן גם תוכנית מורכבת יכולה לצאת לפועל די בקלות. קמפיין שיווק תוכן מוצלח צריך להיות בר ניהול ובר קיימא, וכדי להצליח, אני מיישמת את השלבים הבאים:

זיהוי קהל היעד

כדי ליצור תוכן עבור קורא מסוים, עלי לקבל מושג ברור לגבי סדרי העדיפויות, האתגרים וההעדפות שלו. אם יש לי פרסונות שונות של קהלים, אני בוחרת תחילה פרסונה 1 או 2 לכתוב עבורם. אם אין לי, אני יוצרת פרופילים שונים של קהלים בהתאם לעסק ושירותיו.

בחירת הפורמטים הנכונים

הפורמט שבו משווק התוכן נבחר לפי שני פרמטרים:

  1. הפורמט שיאפשר לי להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר (אינפוגרפיקה/ סרטון/ מדריך…).
  2. המקום שבו נמצא הלקוח הפוטנציאלי במסע הלקוח.

בחירת אפיק השיווק

בשלב הבא חשוב לבחון היכן קהלי היעד מבלים, ולשווק את המסרים דרך הפורמטים שבהם יש סיכוי גדול יותר שהם ייחשפו אליהם.

בחירת לוח זמנים

ברגע שהקהלים ואפיקי השיווק מוגדרים, קובעים לוחות זמנים. מומלץ ליצור תוכנית ל- 3-6 חודשים. האתגר בפיתוח תוכנית שיווק באמצעות תוכן לפרק זמן כזה הוא, שצריך לכלול רכיבי תוכן שניתן לייצר באופן ריאלי על סמך התקציב והמשאבים הקיימים, כשהזמן שנדרש ליצירת התוכן הוא אחד הפקטורים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון.

על החשיבות של יצירת תוכן מגוון

בעולם שמוצף במידע ובמסרים מתחרים, אי אפשר להפריז בחשיבות של הפקת סוגי תוכן מגוונים.  הסיבה הבסיסית להפקת סוגים שונים של תוכן נעוצה במגוון העדפות הצרכנים ובהקשרים המגוונים שבהם הם עוסקים בתוכן. על ידי מתן מענה להעדפות אלה, מותגים מבטיחים לשמור על נוכחות מקוונת חזקה ומושכת המהדהדת עם קהל היעד שלהם. יתר על כן, הפריסה האסטרטגית של תוכן מגוון על פני ערוצים מרובים משפרת את יכולת הגילוי של המותג ומעצימה את המסר שלו לדמוגרפיה רחבה יותר.

  • תוכן טקסטואלי – תוכן לאתרים כמו מאמרים ופוסטים בבלוגים הם המרכיבים הבסיסיים של שיווק תוכן. אלו לא רק מספקים מידע מעמיק, אלא גם תורמים לאמינות ולסמכות של המותג בתוך הנישה שלו. כך לדוגמה, מאמרים שנחקרו היטב יכולים לבסס מותג כמוביל דעה, וללכוד את תשומת הלב של קהלים המחפשים תובנות מומחים.
  • תוכן חזותי – המוח האנושי מעבד מידע חזותי מהר יותר מטקסט, מה שהופך תוכן חזותי לחלק הכרחי משיווק תוכן. לתמונות, אינפוגרפיקה וסרטונים יש את הכוח להעביר מסרים מורכבים בפורמט מושך וקל לעיכול. הם גם משפרים את הנראות של המדיה החברתית, מכיוון שסביר יותר שישתפו תוכן שמושך ויזואלית, מה שמרחיב את הנוכחות המקוונת של המותג.
  • תוכן וידאו – הוידאו חווה עלייה חדה בפופולריות בפלטפורמות הדיגיטליות. עם פלטפורמות כמו YouTube ו-TikTok שצברו מיליארדי צפיות מדי יום, תוכן וידאו הפך לדרך הטבעית והמתבקשת לספור סיפורים, להדגים מוצרים, להדריך ואפילו לספק הצצות מאחורי הקלעים. האופי הדינמי של הווידאו מאפשר למותגים לעורר רגשות, מה שהופך אותם לבלתי נשכחים וניתנים לשיתוף.
  • תוכן אינטראקטיבי – תוכן אינטראקטיבי, כגון חידונים, סקרים ואינפוגרפיקה אינטראקטיבית, מזמין את המשתמשים להשתתף באופן פעיל. מעורבות זו לא רק מושכת את תשומת הלב אלא גם מייצרת נתונים שניתן להשתמש בהם כדי להתאים אסטרטגיות תוכן ושיווק עתידיות. תוכן אינטראקטיבי הופך צופים פסיביים למשתתפים פעילים, ומעמיק את הקשר שלהם עם המותג.

9 סוגי התוכן היעילים לקידום מותגים והיתרונות שהם מציעים

מבין מגוון סוגי התוכן הקיימים, חשוב לבחור את אלו שמתאימים לפלטפורמות השיווק וקהלי היעד של המותג. הכנתי רשימה קצרה עם 10 סוגי התוכן הכי פופולריים שתעשה לכם סדר בנושא:

1. תוכן לאתרי אינטרנט (מאמרים בבלוג)

מאמרי בלוג הם אבן היסוד של שיווק באמצעות תוכן. הם מאפשרים למותגים להציג את המומחיות שלהם, לטפל בנקודות הכאב של קהל היעד שלהם ולספק מידע רב ערך. מאמרי בלוג שכתובים היטב לא רק משפרים את דירוג האתר במנועי החיפוש (SEO) אלא גם מושכים אליו תנועה אורגנית. מותגים יכולים להשתמש בתוכן לאתרים כדי לבסס סמכות, לבנות אמון ולשמור על מעורבות הקהל. בלוגים המתעדכנים בקביעות גורמים למבקרים לחזור לתוכן בעל תובנות, מה שמגדיל את הסיכוי להמיר אותם ללקוחות.

2. פוסטים ברשתות החברתיות

פלטפורמות המדיה החברתית מספקות למותגים הזדמנות להתחבר לקהל שלהם בצורה יותר אקראית ואינטראקטיבית. פוסטים קצרים ומרתקים, מלווים בתמונות או סרטונים, יכולים למשוך תשומת לב ולעודד שיתופים, מה שמוביל לנראות מוגברת של המותג. המדיה החברתית היא גם מקום להציג את אופי המותג וערכיו ולטפח תחושת קהילה ונאמנות בקרב העוקבים.

3. שיווק בדוא"ל

הודעות דוא"ל נשארות כלי רב עוצמה לטיפוח לידים ושמירה על קשרי לקוחות. מותגים יכולים להשתמש באימיילים כדי לשלוח הצעות מותאמות אישית, עדכונים ותוכן רלוונטי ישירות לתיבת הדואר הנכנס של הקהל שלהם. רשימות דוא"ל מפולחות מאפשרות העברת הודעות ממוקדות, מה שמבטיח שהנמענים יקבלו תוכן התואם את תחומי העניין וההעדפות שלהם.

4. מדריכים

מדריכים וספרים אלקטרוניים מקיפים מציבים מותג כאוטוריטה בתעשייה. סוגי תוכן אלו אלו מתעמקים בסוגיות מורכבות, ומספקים מידע ופתרונות מעמיקים. על ידי הצעת מדריכים, מותגים יכולים לאסוף כתובות דוא"ל ולהגדיל את רשימת התפוצה או המנויים שלהם. פרט לכך, מדריכים משותפים לעתים קרובות, מה שמגביר את החשיפה למותג ומבסס אמינות.

5. תוכן וידאו

סרטונים כבשו את עולם התוכן בסערה. הם יכולים לשמש למטרות שונות, כגון הדגמות מוצרים, הדרכות כיצד להשתמש במוצר, המלצות של לקוחות וסיפורי מותג. תוכן וידאו נחשב למרתק ומושך, וניתן לשתף אותו על פני מגוון פלטפורמות ואתרים חברתיים. פלטפורמות כמו YouTube אף מציעות למותגים הזדמנות להגיע לקהל עצום ולבנות בסיס מנויים נאמן.

6. סמינרים מקוונים

סמינרים מקוונים הם אירועים אינטראקטיביים המספקים ערך באמצעות מצגות חינוכיות או דיונים. מותגים יכולים לארח סמינרים מקוונים כדי להציג את המומחיות שלהם, להציג מוצרים חדשים או להתמודד עם אתגרים נפוצים בתעשייה. סמינרים מקוונים לא רק מעסיקים את הקהל בזמן אמת אלא גם ניתנים להקלטה ולשימוש חוזר כתוכן לפי דרישה.

7. כתבות יחסי ציבור

כתבות יחסי ציבור (PR) הם דרך יעילה להשיג סיקור עיתונאי ולשפר את נראות המותג. הודעות לעיתונות, פוסטים אורחים ומאמרים בפלטפורמות דיגיטליות מכובדות יכולים להדגיש הישגי מותג, השקות מוצרים או מנהיגות מחשבתית. כתבות יחסי ציבור בונות אמינות ומגיעות לקהל רחב יותר מעבר לעוקבים הקיימים של המותג.

8. ספרים אלקטרוניים

ספרים אלקטרוניים מספקים הזדמנות להעמיק בנושא מסוים, מה שהופך אותם לכלים רבי ערך ליצירת לידים. מותגים יכולים להציע ספרים אלקטרוניים בתמורה לכתובות דוא"ל, ולהרחיב את רשימת אנשי הקשר שלהם. ספרים אלקטרוניים מבססים סמכות, מציגים מומחיות, מספקים לקוראים תובנות מעשיות, ומשאירים רושם מתמשך.

9. פודקאסטים

התעוררותם של הפודקאסטים הולידה למותגים הזדמנות ייחודית להגיע לקהל היעד שלהם במהלך נסיעות, אימונים או שגרת היומיום. פודקאסטים מאפשרים דיונים מעמיקים, ראיונות וסיפורים, ובונים קהל עוקבים נאמן בקרב המאזינים.

מינוף של תוכן – מסר אחד שעובר דרך פלטפורמות שונות

אחת האסטרטגיות היעילות ביותר למיקסום טווח הגעה ומעורבות היא ייעוד מחדש של התוכן. מה זה אומר? שלוקחים את מסר הליבה, או פיסת תוכן, ומתאימים אותו לפורמטים שונים, תוך התאמה של כל גרסה לפלטפורמות וקהלים ספציפיים. בוא נבחן יחד איך ניתן לייצר כמה סוגים שונים של תוכן על סמך אותו המסר:

1. מאמר לבלוג

תמיד קל להתחיל עם תוכן לאתר ומאמרים לבלוג, כי ניתן להרחיב את היריעה, ומתוכה להוציא את המסר עם הערך הרב ביותר (או את האינפורמציה המושכת ביותר) שרוצים להעביר גם ביתר הפלטפורמות. נניח שהמסר המרכזי סובב סביב היתרונות של מיינדפולנס בעולם מהיר. במאמר בלוג מעמיק, ניתן  להתעמק במדע שמאחורי מיינדפולנס, ההשפעות החיוביות שלו על בריאות הנפש, וטיפים מעשיים לשילובו בחיי היומיום. בנוסף, ניתן להשתמש בהפניות, תיאורי מקרים וציטוטים של מומחים כדי לתמוך בנקודות שמופיעות במאמר. מאמר מקיף זה מספק לקוראים תובנות חשובות ועצות מעשיות.

2. פוסט לרשתות חברתיות

בשל העובדה שמאמרים לבלוג מכילים מידע רב, תוכן לאתרים יכול לספק הרבה מאוד פיסות תוכן ליתר הפלטפורמות. כדי ליישם מחדש את התוכן הזה עבור מדיה חברתית, נדרש לזקק את הקטעים העיקריים מהמאמר בבלוג לקטעים מושכים בגודל ביס. צריך ליצור כותרות שמושכות תשומת לב ולשלב אותן עם תמונות ויזואליות שמושכות את העין. לדוגמה, ניתן ליצור אינפוגרפיקה שמדגישה את היתרונות העיקריים של מיינדפולנס, או פוסט קרוסלה עם טיפים מהירים למתחילים. חשוב לזכור, תוכן מדיה חברתית צריך להיות תמציתי וניתן לשיתוף, ולעודד משתמשים ללחוץ, לאהוב ולשתף.

3. תוכן וידאו

כדי ליצור תוכן וידאו, אפשר להפוך את נקודות המפתח של הבלוג למצגת מושכת מבחינה ויזואלית. ניתן  ליצור סרטון הסבר מונפש שמפרק את מדע המיינדפולנס או לצלם וולוג קצר שבו משתפים את החוויות והתובנות האישיות. וידאו מאפשר להתחבר לקהל ברמה אישית יותר וניתן לשיתוף בפלטפורמות כמו אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק.

4. ניוזלטר בדוא"ל

מאמר הבלוג יכול לשמש גם כבסיס לניוזלטר בדוא"ל. מסכמים את הממצאים והטיפים העיקריים מהמאמר, ומספקים קישור למאמר המלא באתר. הוספת נגיעה מותאמת אישית, כמו שיתוף של האופנים בהם מיינדפולנס שיפר את חייכם לטובה יכול לסייע בחיבור עם קהלי היעד ויצירת אמון. כמו כן, אימיילים עוזרים לטפח את בסיס העוקבים והמנויים הקיים ולעודד מעורבות נוספת.

5. סמינרים מקוונים

באמצעות מאמר הבלוג כבסיס, ניתן לפתח סמינר אינטרנטי בנושא מיינדפולנס. כאן ניתן להרחיב את התוכן על ידי הכללת אלמנטים אינטראקטיביים כמו מפגשי שאלות ותשובות בשידור חי, סקרים ואנקדוטות מהחיים האמיתיים. זה מאפשר להתחבר ישירות לקהל, להתייחס לשאלות שלו ולספק הבנה מעמיקה יותר של הנושא.

6. מאמר/פוסט אורח

כדי למקד את המסר לקהל רחב יותר, ניתן להשתמש מחדש במסר הליבה בפוסט אורח במסגרת פרסום מכובד או כהודעה לעיתונות. לשם כך נדרש ליצור גרסה תמציתית אך משכנעת של המסר, תוך הדגשת התובנות המשפיעות ביותר. דברים נוספים שכדאי לעשות כדי לנצל פלטפורמות אלו בצורה מיטבית כוללים שיתוף דוגמאות, סטטיסטיקות או סיפורי הצלחה מהעולם האמיתי, שידגישו את החשיבות של מיינדפולנס בחברה של היום.

על ידי שימוש מחדש בתוכן, מאריכים את תוחלת החיים של המסר ונותנים מענה להעדפות קהל מגוונות. פורמטים שונים מאפשרים להגיע לפלחים שונים של הקהל, בין אם הם מעדיפים קריאה, צפייה או האזנה. זה לא רק מגביר את הנראות של המותג, אלא גם מדגים את המחויבות לספק מידע בעל ערך בפלטפורמות שונות. ייעוד מחדש של תוכן הוא גישה אסטרטגית שממקסמת את מאמצי השיווק באמצעות תוכן תוך אספקת תוכן עקבי ומרתק לקהל.

לסיכום, שיווק באמצעות תוכן הוכיח את עצמו ככלי חיוני באסטרטגיות שיווק מודרניות. אין דומה ליכולתו להתחבר לקהלים ברמה האישית, לבנות אמון ולהניע מעורבות. הרבגוניות של סוגי התוכן מאפשרת למותגים להעביר ביעילות את המסרים שלהם, תוך הסתגלות לנוף הדיגיטלי המשתנה ללא הרף. כדי למקסם את ההשפעה של שיווק תוכן, מותגים חייבים לאמץ גיוון ביצירת תוכן, ולהציע מגוון פורמטים המתאימים להעדפות הקהל שלהם. בכך, מותגים יכולים ליצור קשרים מתמשכים, לטפח נאמנות למותג ולהשיג צמיחה עסקית בת קיימא בעידן הדיגיטלי.

ואם הגעתם עד לכאן, נראה שאתם מוכנים לצעד הבא. בואו נבנה לכם אסטרטגיית תוכן שתוביל אתכם להצלחה. השאירו פרטים, אשוב אליכם במהרה.

 

אהבת!
שתף את המאמר

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן