כתיבת תוכן לאתרים
קרא עוד
לספר את הסיפור של המותג, ליצור שפה שמורכבת מה- D.N.A של העסק שלך, לבדל אותך מהמתחרים ולהבהיר מה בדיוק יש לך להציע. זה המקום להכיר אותך מקרוב ולגרום לגולשים למצוא בדיוק את מה שהם מחפשים - באתר שלך!
כתיבת מאמרי SEO
קרא עוד
לחשוף את התוכן שלך ליותר גולשים, ליצור מודעות גבוהה למותג, להביא טראפיק לאתר ולעזור לו להתקדם במעלה תוצאות החיפוש.

כתיבה מונחית מילות מפתח, שנותנת לקהל שלך ערך, כדי שהוא רק יבקש ממך עוד!
כתיבה שיווקית וקופירייטינג​
קרא עוד
לתפוס את הגולשים בשלבים השונים של מסע הלקוח, להוביל אותם דרך משפך השיווק ולגרום להם לעשות משהו אחד בלבד – לבצע המרה! זו היכולת לספר, לעורר עניין, לשכנע ולהניע לפעולה.
הקודם
הבא

מדוע כתיבת תוכן איכותי חשובה לעסק שלך?

תוכן עניינים

תוכן עניינים

נאמר רבות על החשיבות של כתיבת תוכן בימינו. עם זאת, לא כל תוכן שווה שיפרסמו אותו, ובאופן אישי, אני מאמינה, שאם עושים משהו, צריך לעשות אותו הכי טוב שאפשר, וזה כולל תוכן לאתר אינטרנט, מאמרי קידום, כתיבה למדיה חברתית וכל פיסת טקסט שמייצגת את העסק או את המותג. נשאלת השאלה, מה מגדיר תוכן איכותי? ואיך אתם יכולים לדעת אם האסטרטגיה הנוכחית שלכם עובדת? אז בואו נצלול לעומק ונבדוק מהי כתיבת תוכן איכותי, ולמה היא חשובה כל כך בנוף השיווק הדיגיטלי של היום.

מהו תוכן איכותי?

תוכן איכותי הוא ייצוג ברור ותמציתי של רעיון או קונספט, שנועדו למשוך את הקהל באופן מלא. מטרתו למשוך את קהלי היעד ולעזור להם להבין טוב יותר את המידע שאתם רוצים שהם ידעו על העסק או על החברה שלכם. בנוסף, תוכן טוב ממצב את המותג שלכם כסמכות בתעשייה על ידי כך שהוא נותן לחברה ולמותג שלכם קול ברור ותמציתי.

למעשה, כתיבת תוכן איכותי היא המפתח לכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלי מתוכננת היטב, וככל שתטיבו לפרסם תוכן איכותי, כך תרתמו את היתרונות שלו עבור העסק שלכם למימוש האסטרטגיה שקבעתם.

איך כותבים תוכן באיכות גבוהה?

כתיבת תוכן היא לא משימה פשוטה, שלא לדבר על הפיכתו לאיכותי ומרתק. קחו בחשבון, שעם עודף המידע והמפרסמים שיש ברשת, זה די מאתגר ליצור תוכן מקורי, ובעל ערך, שיבלוט וימשוך את הקהלים הרלוונטיים. עם זאת, זה לא אומר שזה בלתי אפשרי.
אז איך עושים זאת הלכה למעשה?

הכרת הקהלים

אי אפשר לכתוב תוכן שידבר לכולם, אבל אם אני יודעת לאילו קהלים אני פונה, אני יכולה ליצור תוכן שידבר אליהם. למעשה, ככל שאני מכירה את הקהלים של העסק טוב יותר, אני יכולה ליצור מסרים ממוקדים יותר, שיפגעו כמו חץ במטרה. כשהמטרה שלי היא לכבוש אותם, אני צריכה לדעת מה מניע אותם, מה מרגש אותם, מה מצחיק אותם, וממה הם לא יוכלו להתעלם.

כתיבת תוכן בקול המותג

כדי להוציא את המיטב מהתוכן שאני מייצרת, עלי להשתמש בנימה הייחודית של המותג. פיתוח השפה הייחודית של המותג היא חלק בלתי נפרד מהמאפיינים שמבליטים אותו ומבדלים אותו מהמתחרים ומיתר המפרסמים, ולכן היא כל כך חיונית וחייבת להיות חלק מאסטרטגיית התוכן שלו.

כתיבת תוכן תמציתי ומאורגן

אני לא חוזרת על מסרים, לא ממחזרת מילים ולא מנסה להתחכם. תוכן איכותי צריך להיות ממוקד, ענייני, ברור, רלוונטי וישיר. לא פשוט להיות פשוט, אבל זה גם חלק מהעניין.

גיבוי טענות

נתונים וחוויות אישיות הם חלק בלתי נפרד מכתיבה אותנטית שבונה אמון, ובלעדיהם כל מסע שכנוע עתיד להיכשל. לא מספיק לשכתב משהו שמישהו אמר, זה מרגיש לעוס, אז אני משתדלת לכתוב מהבטן, וכשצריך, אני מגבה את התוכן במספרים ועובדות.

החשיבות של אסטרטגיית תוכן איכותית בשיווק דיגיטלי

בהקשר של שיווק דיגיטלי, תוכן כולל בתוכו את הטקסט, התמונות, האינפוגרפיקה, הסרטונים, קבצי האודיו והרכיבים הדיגיטליים האינטראקטיביים שנוצרים עבור אתר האינטרנט של העסק או חשבונות המדיה החברתית. מטרת התוכן היא להשיג תשומת לב מלקוחות פוטנציאליים ולשכנע אותם לקנות מוצרים או שירותים שיש לחברה להציע. ללא אסטרטגיית תוכן יעילה שהוקמה על ידי בעל עסק או משווק, המסרים של החברה עלולים שלא להישמע ולא להגיע ללקוחות פוטנציאליים שהיו יכולים לקנות את המוצר שלהם.

אסטרטגיית תוכן חיונית לשיווק דיגיטלי, וביצוע נכון יכול לגרום לעסק להצליח. תוכן איכותי יכול לסייע לקידום האתר ולהוביל לדירוג טוב יותר בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERP), מעורבות חזקה יותר ובסופו של דבר ליותר המרות עבור העסק שלכם. המרות פירושן מבקרים וקוראים שהופכים ללקוחות, שבסופו של דבר יגדילו את ההצלחה העסקית שלכם.

שלוש שאלות מנחות שאני שואלת לפני שאני מתחילה ליצור תוכן

1.     מה צריך להיות סגנון הכתיבה?

סגנון הכתיבה הוא אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת יצירת התוכן. אם אני כותבת על פיננסים, אני עושה שימוש בטרמינולוגיה של המשקיעים, ואם אני כותבת לבני נוער, אני  אתייחס לכוכבי רשת או לשירים פופולריים. בכל מקרה, אני תמיד אכתוב בשפה שקהל היעד מבין, כדי שיתחבר לתוכן, ירצה להמשיך לקרוא ואפילו יבקש מידע נוסף.

2.     למי משווקים?

אפשר למקד את התוכן ללקוחות פוטנציאליים באמצעות מידע דמוגרפי או תחומי עניין, אבל אלה לא תמיד מנבאים באופן מדויק את מידת ההצלחה שהתוכן יניב. כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר, חשוב לי לדעת יותר – בני כמה הם? מה הדעות הפוליטיות שלהם? מה הם אוהבים לארוחת הבוקר? מה יעדי החופשה המועדפים עליהם? ועוד. ככל שהמידע יהיה מדויק ורלוונטי יותר, כך אוכל ליצור תוכן שפוגע בול במטרה – בקהל היעד.

3.     האם התוכן רלוונטי ורענן?

הפיכת תוכן לרלוונטי ורענן אולי נשמעת מובנת מאליה, אבל תתפלאו לגלות כמה תוכן ממוחזר קיים ברשת, וזאת על חשבון תשומת הלב והזמן של המשתמשים, ומבלי לספק להם את מה שהם באמת רוצים. המפתח הוא לתת מענה לכוונת המשתמש באמצעות תוכן עדכני ומקורי, ומשם למשוך את הקהל, לסקרן אותו, לחשוף אותו ולהפוך אותו לעוקב ולקוח נאמן של המותג.

חשוב להדגיש, כישורי כתיבה טובים חיוניים לכל סוג של עסק בעידן הדיגיטלי, אבל כדי להפוך את העסק שלכם למצליח יותר במונחים של שיווק מקוון, אתם צריכים לקחת את זה צעד אחד קדימה. אולי אתם מכירים את העסק שלכם טוב מאוד, אבל האם אתם יודעים לכתוב את זה? ישנן גישות רבות לכתיבת תוכן איכותי. נוכל לנקוט בגישה אישית, לצלול לתוך המגמות האחרונות בתעשייה, או להציע חוות דעת של מומחה לגבי משהו שעדיין לא נדון בהרחבה. לא משנה על מה נחליט לכתוב ואיך נעשה את זה, אוודא שזה יהיה רלוונטי ורענן.

ומה בנוגע לכתיבת מאמרי קידום (SEO)? האם גם בקידום אתרים צריך להשקיע בכתיבת תוכן איכותי?

SEO הוא דרך יעילה מאוד, כשהיא מיושמת כראוי, המסייעת לחברות לייצר תנועה באתר, להביא לידים מקוונים ולהגדיל את ההכנסות ממכירות. כשגוגל מעבדת מיליארדי חיפושים מדי יום, בסיס המשתמשים פשוט גדול מכדי להתעלם ממנו.
אם נחזור 10 שנים אחורה בזמן, לתוכן לא הייתה חשיבות מכרעת בקידום אתרים. אפשר לומר שבאותם ימים, שיווק באמצעות תוכן היה בחיתוליו, ובטח שלא הייתה לו חשיבות מכרעת כל כך כמו בימינו, ויש לכך מספר סיבות:

  • בכל הנוגע לקידום אתרים, באותה תקופה, התוכן היה צריך רק לכלול את ביטויי המפתח במקומות מסוימים ובתדירות מסוימת כדי להרשים את הסורקים של גוגל שסרקו אתרים וניסו להתאים תוכן לשאילתות חיפוש. כיום, הסורקים של גוגל הפכו הרבה יותר טובים בזיהוי איכות התוכן, ולא רק בטיפול במילות מפתח מסוימות.
  • בגלל שימוש לרעה ושימוש יתר, הרבה מטכניקות SEO ששימשו קודם לכן כבר לא עובדות. לדוגמה, אנשי קידום אתרים דחסו מילות מפתח לתוך מטא תגיות בצורה כל כך אגרסיבית, שגוגל החליטה בסופו של דבר להתעלם מהן. זה דומה לסבילות שגוף האדם פיתח לאנטיביוטיקה, וכמו בעולם הרפואה, גם בעולם הקידום, מקדמים נאלצו לשפר את השיטות ולהיות מתוחכמים יותר. ככל שיותר טכניקות מיושנות אלו נפלו ואיבדו את האפקטיביות שלהן, יצירת תוכן לקידום אתרים הפכה להיות הבסיס לבניית דירוג האתר ולרכישת קישורים נכנסים חיוניים לביצועי SEO.

בקיצור, האלגוריתם של גוגל – הנוסחה המורכבת שלו לדירוג דפי אינטרנט – מתגמל תוכן באיכות גבוהה.

החשיבות של ההמרות

מלבד הבעיות הטכניות והאלגוריתמיות הללו, יש סיבה הרבה יותר גדולה לכך שחברות שמריצות קמפיינים לקידום אתרים צריכות להתרכז בהפקת תוכן איכותי – המרות.
תאמינו או לא, חברות מתקבעות לעתים קרובות על נתוני תנועה אורגניים, מיקום דירוג ומדדים אחרים, שאמנם מעניינים, אך לא בהכרח מתואמים ליותר לידים ממכירות או להכנסות מקוונות.
לגרום ל- 100,000 אנשים לבקר באתר שלכם הודות לקידום אתרים זה נהדר, אם המבקרים האלה מבררים או קונים. כאן נכנס לתמונה תוכן איכותי; בלעדיו, תעבורת מנועי החיפוש תעזוב את האתר שלכם בלי לשאול ובלי לרכוש. למעשה, אם תוכן האתר גרוע מספיק, המבקרים לא רק יעזבו, אלא יגידו לחבריהם, לעמיתיהם לעסקים ולעוקבים במדיה החברתית להתרחק גם כן.
בשורה התחתונה, תוכן קידום אתרים מדויק מבחינה טכנית ללא ערך איכותי מעמיד את מאמצי הקידום שלכם בניוטרל, או גרוע מזה, מכניס אותם להילוך אחורי.

איך משפרים את איכות התוכן במסעות SEO?

תוכן SEO נוצר בדרך כלל על ידי סוכנויות קידום, עם דרגות שונות של הכוונה ושיתוף פעולה של הלקוח. סוכנויות קידום אתרים מבינות בדרך כלל את הצד הטכני של תוכן מותאם מבפנים ומבחוץ, אבל אולי לא יבינו כיצד לייצר תוכן איכותי בהתייחס לעסק של הלקוח.
כיוצרת תוכן וקופירייטרית, אני נרגשת בכל פעם שלקוחות מספקים לי תובנות והכוונה יצירתית. מה הלקוחות שלהם מחפשים? למה הם קונים? למה הם לא קונים? אילו נושאים  מייצרים אמינות ואמון? מה בדיוק אנחנו רוצים שלקוחות פוטנציאליים יעשו אחרי שהם יקראו את התוכן? ועוד.
ככל שההכוונה טובה יותר, תוכן ה- SEO  הופך להיות יעיל יותר, וקמפיין ה- SEO  יפיק יותר הכנסות.

החשיבות של כתיבת תוכן איכותי בחנויות מקוונות

לעתים קרובות התוכן בחנויות אינטרנטיות מוזנח. למרות שכל משווק יודע שזה הבסיס לספק חווית אתר נהדרת ללקוחות, שאלות לגבי חשיבותו במסחר האלקטרוני עולות לעתים קרובות, ומסיבה טובה – זה יכול לקחת חודשים של עבודה קשה ובדיקות כדי למצוא אסטרטגיית תוכן שעובדת. האומנות בשזירת התוכן הנכון לחנות המקוונת כוללת את היכולת ליצור תוכן אינפורמטיבי ורלוונטי, טכני בחלקו, מבלי להסיח את הדעת מחוויית הקנייה.
אם כך, בואו נבחן את הדרכים השונות שבאמצעותן תוכן של קמעונאים יכול לבסס את המותג שלהם כמומחה, לבנות אמון ולהוביל קונים לרכוש.

כיצד למנף סוגים שונים של תוכן

סוג התוכן שמספקים קמעונאים לצרכנים תלוי בהיצע המוצר. בעוד שמידע מדויק ורלוונטי על המוצר הוא בראש סדר העדיפויות, ישנן דרכים יצירתיות רבות לספק מידע ולחזק את היתרונות של שלו:

סרטונים
סרטונים הם משאב נהדר למוצרים הכוללים חוויה פיזית או אינטראקציה. לדוגמה, סרטוני הדרכה מועילים לפריטים ביתיים גדולים כמו ריהוט חוץ שעלולים לדרוש הרכבה. סרטוני הדרכה גדלו בפופולריות גם בתעשיית האיפור, שכן הם מדגימים את אופן השימוש במוצר וגם מספקים השראה לשימוש בו. ניתן להשתמש בסרטונים קצרים יותר גם באופן אסטרטגי במדיה החברתית. אם קמעונאי מעורב בשיתוף פעולה של משפיענים או שיש לו סלבריטאי ששותף לקולקציית בגדים לדוגמה, מותגים יכולים להיות יצירתיים באופן שבו הם מקדמים את המוצרים שלהם.

וידאו ימשיך לצמוח בפופולריות בקרב קונים. עם זאת, חשוב לזכור שתשומת הלב של הקונה יכולה לפעמים להיות מוגבלת אם הוא נמצא במצוקת זמן. לכן, שילוב של סרטון תמציתי אך תיאורי – לא יותר מ- 30 שניות – כדי להשתלב עם היצע המוצרים בחנות – הוא שיטה מומלצת.

מדיה חברתית
מדיה חברתית היא עוד הזדמנות מצוינת לשלב תמונות בנוסף לתמונות קיימות. בין אם תכשיטים על פרק כף היד של הקונה, שמלה רשמית שנלבשה באירוע או ספה בסלון, הצגת מוצרים של לקוחות מרוצים בתאורה ובסביבות שונות עוזרת לקונים לדמיין טוב יותר את המוצר בחייהם. מדיה חברתית היא המקבילה הדיגיטלית לשיווק "מפה לאוזן", ותמונות ששותפו על ידי הקונים בחנות נראות אותנטיות ואמינות למשתמשים אחרים.

סקירות מוצר
אחד מסוגי התוכן החשובים ביותר שיכולים להיות באתר שלכם הוא תוכן שנוצר על ידי צד שלישי, כלומר, הלקוחות שלכם. לא רק שביקורות על מוצרים מספקות פרספקטיבה חיצונית, אלא שקונים נאמנים משמשים כסנגור של המוצר ומסייעים להמיר אחריהם קונים אחרים.

חשוב גם להתייחס לחסרון פוטנציאלי, שכן ביקורות שליליות על מוצרים הן בלתי נמנעות. עם זאת, עם צוות שירות לקוחות שיכול להגיב במהירות לקונים לא מרוצים, יכול לשמש כיתרון כדי להציג חברה המסורה לשרת לקוחות, גם לאחר הרכישה. אל תתפתו לגזום ביקורות רעות, מכיוון שכמה ביקורות שליליות יכולות למעשה לבנות אמון במותג. פריט עם דירוג של 4.7 כוכבים עם 40 ביקורות עדיף על דירוג של 5.0 כוכבים עם 20 ביקורות בלבד.

שאלות ותשובות
קטע שאלות ותשובות בתוך תיאורי המוצרים שלכם יכול לשמש מקור למידע נוסף פרט לביקורות. תכונה זו מאפשרת לקונה להעריך שאלות ותגובות נפוצות לגבי המוצר, וליצור אינטראקציה עם קונים אחרים כדי לשאול שאלות משלהם. מותגים יכולים גם ליצור אינטראקציה ישירה עם לקוחות בשאלות ותשובות, על ידי מתן ייעוץ מומחה או קישורים למידע נוסף.

עבור קטע השאלות והתשובות, זכרו את נכסי התוכן הנוספים שכבר מינפתם באתר המסחר האלקטרוני שלכם (וידאו, מדיה חברתית וסקירות מוצרים) כדי להביא את המעגל המלא לחוויית הרכישה. אף קונה לא פועל באופן זהה, ולכל אחד יש העדפות שונות ללמוד על מוצרים חדשים ולמצוא תשובה לשאלות הבלתי פתורות שלו. על ידי שילוב של תכונות תוכן נוספות בתמהיל השאלות והתשובות, תוכלו לתת מענה להעדפות הקונה ללמוד על מוצר חדש, בין אם הוא ויזואלי, שמיעתי או טקסטואלי.

לסיכום,
בעולם הדיגיטלי, כתיבת תוכן איכותי הכרחית בהפיכת העסק שלכם להצלחה, אבל האם יש לכם זמן ליצור אותו או שאתם מעדיפים פשוט להתמקד במה שאתם טובים בו ולהשאיר את זה למי שחיה ונושמת תוכן?
עם חבילות שיווק התוכן שמותאמות במיוחד לחברות בכל גודל או תקציב, אתם יכולים להיות בטוחים שהעסק שלכם יקבל תוכן איכותי ומדויק, ואני יודעת בדיוק איך לכתוב ולפרסם תוכן שמצמיח את הנוכחות המקוונת של המותג שלכם ומביא לכם יותר לקוחות.

יש לכם שאלות? אני זמינה תמיד לענות.

אהבת!
שתף את המאמר

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן