כתיבת תוכן לאתרים
קרא עוד
לספר את הסיפור של המותג, ליצור שפה שמורכבת מה- D.N.A של העסק שלך, לבדל אותך מהמתחרים ולהבהיר מה בדיוק יש לך להציע. זה המקום להכיר אותך מקרוב ולגרום לגולשים למצוא בדיוק את מה שהם מחפשים - באתר שלך!
כתיבת מאמרי SEO
קרא עוד
לחשוף את התוכן שלך ליותר גולשים, ליצור מודעות גבוהה למותג, להביא טראפיק לאתר ולעזור לו להתקדם במעלה תוצאות החיפוש.

כתיבה מונחית מילות מפתח, שנותנת לקהל שלך ערך, כדי שהוא רק יבקש ממך עוד!
כתיבה שיווקית וקופירייטינג​
קרא עוד
לתפוס את הגולשים בשלבים השונים של מסע הלקוח, להוביל אותם דרך משפך השיווק ולגרום להם לעשות משהו אחד בלבד – לבצע המרה! זו היכולת לספר, לעורר עניין, לשכנע ולהניע לפעולה.
הקודם
הבא

מה זה שיווק אורגני, ולמה הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

תוכן עניינים

מה זה שיווק אורגני, ולמה הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מציאת הדרכים לקדם את המוצרים או את השירותים של העסק שלכם בעלות נמוכה ובאופן יעיל היא ככל הנראה אסטרטגיית השיווק החשובה ביותר עבורכם. בעוד שפרסום בתשלום יכול להיות דרך מצוינת לקבל תוצאות מידיות, בעיקר בגלל שהוא מאפשר למקד מודעות ספציפית לקהל הרצוי, זה לא תמיד הכרחי. שיווק אורגני יכול לעזור לכם להגיע לקהל היעד שלכם בצורה מאוד טבעית מבלי לשבור את הכיס.

מהו שיווק אורגני?

שיווק אורגני הוא אסטרטגיית שיווק שמובילה תנועה (לקוחות) לנכסים הדיגיטליים שלכם (אתר, בלוג, פרופילים חברתיים), ואינה נתמכת בקניית מודעה בתשלום. במילים אחרות, המעורבות והתנועה שניתן לקבל משימוש בשיווק אורגני תלויות אך ורק במשתמשים שנתקלים בתוכן שלכם ללא השפעת פרסומות שדוחפות את התוכן שלכם קדימה. וכשהם עושים זאת, ומעורבים בתוכן שלכם, זה מתורגם לתנועה אורגנית עבור העסק שלכם בעלות נמוכה מאוד.

אף על פי שעדיין תצטרכו לשלם עבור יצירת תכנים (צילום, עריכה, כתיבה וכדומה), כתיבה שיווקית וקופירייטינג, שאר העבודה תלויה בפלטפורמות שבהן אתם משתמשים ובקהל הפעיל בהן. הפלטפורמות האלו יכולות להיות בלוג האתר שלכם, המדיה החברתית, דואר אלקטרוני ועוד.

מהי תנועה אורגנית?

אחת המטרות העיקריות של השיווק האורגני צריכה להיות ייצור תנועה אורגנית (טבעית) לנכסים הדיגיטליים שלכם, למשל לאתר העסק שלכם. תנועה אורגנית היא כל תנועה שמגיעה לאתר שלכם או לנכסים דיגיטליים אחרים דרך מנוע חיפוש כמו גוגל, אך לא ממודעה בתשלום באותו מנוע חיפוש. תנועה לאתר שלכם ממודעה בתשלום תיחשב לתנועה בתשלום. כל תעבורה אורגנית תהיה תוצאה של מאמצי השיווק הנכנס וה- SEO  שלכם.

יצירת תנועה אורגנית דורשת מאמץ מסוים, כמו עדכון האתר שלכם באופן קבוע בתוכן חדש או יישום מאמצי אופטימיזציה (SEO) לקידום האתר. במילים אחרות, טיפוח הנוכחות הדיגיטלית שלכם. אתם יכולים לדמות את זה לשתילת זרע – זה עשוי לקחת זמן, מאמץ וכסף לרכוש את הזרע, לשתול אותו ולטפח אותו עד לפריחתו, אבל התוצאות הן הבשלת פירות, שבשורה התחתונה מתורגמים לתוצאות עסקיות.

למה שתרצו תנועה אורגנית?

רבים יטענו שתנועה אורגנית היא בעלת ערך רב יותר מתנועה בתשלום. ראשית, היא זולה יותר ממודעות בתשלום, אך מעבר לכך, המאמצים שתצטרכו לנקוט כדי להניע תנועה אורגנית בדרככם ייבנו לעסק שלכם ולמותג שלכם אמינות בשוק. בנוסף, אסטרטגיית שיווק אורגנית שמיושמת היטב יכולה להפחית את הגישה של המתחרים שלכם ללקוחות שאתם מתחרים עליהם.

בואו נמחיש את זה עם כמה דוגמאות לשיווק אורגני

בלוגים

אחת הדרכים הפופולריות ביותר עבור עסק להתחיל ליישם שיווק אורגני היא באמצעות פוסטים בבלוג. בלוגים יכולים לא רק לייצר תנועה לאתר שלכם באמצעות מאמצי SEO לקידום אתרים, אלא יכולים להוביל תנועה של צרכנים לאתר שלכם בעלות נמוכה יחסית. אחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור לגבי בלוגים הוא שכל פוסט צריך לפתור בעיה כלשהי או להסביר נושא מסוים שאתם חושבים שמשתמשים המתעניינים בתעשייה שלכם ישאלו לגביו.

אבל זה לא מספיק. כדי שהתוכן שלכם יופיע בתוצאות הראשונות של גוגל, צריך לשלב בו מילות מפתח ספציפיות. מילות המפתח הללו הן מילים או ביטויים שהמשתמשים ישתמשו בהן בעת החיפוש המקוון. הכללת מילים אלו בפוסטים בבלוג שלכם יכולה לעזור לתוכן שלכם לעלות בדירוג של מנוע החיפוש.

דואר אלקטרוני

תחשבו על האימיילים שנמצאים בתיבת הדואר הנכנס שלכם עכשיו – זה תלוי בכם, האם לפתוח אותם ולעסוק בתוכן שבתוכם, אבל באופן חד-משמעי, זה תוכן שביקשתם לצרוך, ולכן זו אחת הדרכים היעילות ביותר לצורכי שיווק באמצעות תוכן. המשתמשים שנחשפים לתוכן הזה בדרך כלל מכירים את העסק או המותג, כמו גם את השירותים או המוצרים שהוא מציע. אלו משתמשים שנרשמו או השאירו פרטים כדי לקבל מידע נוסף ובחרו להישאר בקשר, ולכן העברת מסרים בדרך זו יעילה במיוחד לצורכי שימור לקוחות או הפיכת לקוחות פוטנציאליים מתעניינים ללקוחות בפועל.

לשיווק בדוא"ל יש את החזר ההשקעה (ROI) הגבוה ביותר עבור עסקים קטנים ומותגים גדולים כאחד, ויתרונו ביכולת ליצור תוכן מותאם אישית או כזה שתופס כל משתמש בשלב שבו הוא נמצא במשפך השיווק.

בדומה לבלוגים, צריכה להיות אסטרטגיה מאחורי התוכן ששולחים בדוא"ל. עם זאת, יישום צורת שיווק זו יכולה להיות דרך מצוינת לשמור על העסק שלכם רלוונטי ללקוחות שמתכוונים ליצור איתכם קשר.

פוסטים במדיה חברתית

כתיבה למדיה החברתית ויצירת אינטראקציה עם הקהלים באמצעות רשתות פופולריות כמו אינסטגרם, פייסבוק ולינקדאין מאפשרת לתקשר עם קהלי היעד בעלות נמוכה יחסית. אבל, ויש אבל גדול, אם תבחרו למקד את האנרגיה שלכם בדרך זו, חשוב שתישארו מחויבים ופעילים, בין אם זה באמצעות פרסום תוכן, מענה לפניות, פרסום מחדש של פוסטים רלוונטיים, או כל האמור לעיל.

אחת המטרות החיוניות ביותר בשיווק אורגני היא ליצור ולתחזק קשרים עם הקהל שלכם ולייצר תנועה לעסק. במדיה החברתית, יצירת קשר ישיר עם העוקבים שלכם היא דרך טובה להראות שאתם מעורבים ומתעניינים, והיא יוצרת את ההזדמנות ללקוחות קיימים ופוטנציאליים ליצור אינטראקציה עם התוכן שלכם בתנאים שלהם.

מדוע שיווק אורגני חשוב?

שיווק אורגני עוזר לעסקים לבנות אמון, אמינות ומערכות יחסים ארוכות טווח עם קהלי היעד שלהם, ומחזק את חוויית המותג. בנוסף, שיווק אורגני מסייע למשווקים בהפעלת קמפיינים ממומנים.

החיפוש האורגני הוא גם המקור הדומיננטי לתנועה מקוונת. למעשה, הוא תופס בין 70 ל-80% מסך תעבורת האינטרנט. באופן כללי, המשתמשים המקוונים מעדיפים תוצאות אורגניות, תוך התעלמות ממודעות בתשלום. לפיכך, אין זה פלא שקרוב ל- 70% מכל הקליקים במנוע החיפוש  מגיעים לחמש התוצאות האורגניות הראשונות ב- SERP (תוצאות החיפוש).

הנתונים הללו [1] מאפשרים לנו להתייחס לשיווק אורגני כדרך מובילה ליצירת תעבורת אינטרנט. אנשים מאמינים שגוגל ממקמת את הדפים המהימנים ביותר ב- 10 המיקומים המובילים, מה שהופך את הדף הראשון לדף הלחיץ ביותר. בשל העובדה שמשתמשים מחפשים מידע, עסקאות או ניווט, מומלץ ליצור פורמטים שונים של תוכן כדי לחנך, למכור ולקדם את המוצרים או השירותים שהעסק מציע. כתוצאה מכך, יותר ויותר אנשים יכירו את העסק שלכם וילמדו אילו בעיות הוא עוזר לפתור, תוך תרומה משמעותית לשמירה על ההכרה והמודעות למותג. גם אם המשתמשים לא צריכים את המוצר או את השירות שלכם עכשיו, הכרת שם המותג שלכם תועיל לכם ברגע שהם יתמודדו עם אתגר שאתם מציעים לו פיתרון.

אף על פי שהשיווק האורגני הוא אסטרטגיה חינמית לפרסום (למעט ההוצאות שנדרשות לצורך הפקת התכנים), המשתמשים יודעים כמה מאמץ מותגים צריכים להשקיע כדי להצליח. אומנם זה לא מוביל לתוצאות מיידיות, אבל זה בהחלט מסייע לפתח קשרי אמון עם קהל היעד ותורם רבות לזכירות של המותג. מענה לשאלות של משתמשים, מתן מידע והצעת תוכן ייחודי עוסקים במתן הערך שלכם מראש וללא תנאים, ולכן הנם חיוניים לבניית אמון ונאמנות עם קהלי היעד שלכם.

היתרונות של השיווק האורגני

  • זוהי דרך חינמית לבנות מודעות והכרה למותג
  • שיווק אורגני משפר את המוניטין של המותג
  • זה מביא תעבורת שוטפת לאתר
  • שיווק אורגני תורם לבנייה ולתחזוקה של מוניטין המותג
  • זה עוזר למקד לידים מתעניינים
  • הוא מחזק קידום מפה לאוזן ויוצר משוב בעל ערך
  • קידום אורגני מאפשר למותגים לשמור על מעורבות הקהל
  • הוא מסייע בטיפוח, חינוך והכשרת לידים
  • זה מאפשר לחברות ליצור קשרים ארוכי טווח עם הקהל

עכשיו כשאתם יודעים מה היתרונות שאתם יכולים להפיק לאחר יישום אסטרטגיות שיווק אורגני, הגיע הזמן לגלות איך זה עובד.

איך עובד שיווק אורגני?

המטרה של כל משווק שעושה פעילות שיווק אורגנית היא להפוך את המותג שלו למוכר וזכיר בקרב המשתמשים, כך שיבחרו בשירותיו ברגע שהם צריכים אותם. מטרת התוכן היא לתת מענה על הצרכים של משתמשים שונים. זה יכול להיות על ידי הדרכות ומתן מידע חיוני לגבי השימוש במוצרים שלכם, טיפוח הקהלים על ידי הצעות עם ערך בעיתוי הנכון והתאמה של התוכן לצרכים שלהם.  בדרך זו, תסייעו ללקוח הפוטנציאלי שלכם בכל שלב, מהרגע שהוא נחשף למותג שלכם לראשונה ועד הפיכתו ללקוח הנאמן שלכם.

שימוש בפורמטים שונים של תוכן מאפשר להשיג את יעדי השיווק האורגני בצורה הטובה ביותר. אתם יכולים לכתוב פוסטים אינפורמטיביים בבלוג כדי להראות את המומחיות שלכם, לבחור בפרסום מאמרי אורח כדי למצוא קהלים חדשים, ליישם טכניקות SEO כדי להפוך את האתר שלכם לגלוי למנועי החיפוש והמשתמשים, ליצור פוסטים במדיה החברתית כדי להציג קצת מאחורי הקלעים ולאסוף משוב ועוד. לאחר שהמשתמשים ימצאו את התשובות לשאלותיהם, הם יזכרו את המותג שלכם, ולאחר מכן, כאשר יש בעיה, יבחרו בכם שנותני השירות או ספקי המוצרים שהם סומכים עליהם. לכן, שיווק אורגני הוא דרך חינמית ולא פולשנית לייצר יותר לידים ולהמיר אותם בעדינות ללקוחות מרוצים.

הפקת תוכן מסוגים שונים

סוגים שונים של תוכן עוזרים למשווקים להשיג מטרות שונות. לא ניתן לזלזל בכוחו של תוכן חינוכי, מרתק או ירוק עד. האחרון מאפשר לכם להראות את המומחיות שלכם, להביא לידים מתאימים ולמלא את האתר בתנועה. תוכן ירוק עד תמיד רלוונטי לקהל שלכם ללא קשר לטרנדים המשתנים במהירות. אתם יכולים לכתוב מאמרים כאלה לבלוג שלכם ולשתף מידע גם בבלוגים אורחים.

תוכן חינוכי

מאפשר למשווקים לטפח ולהכשיר לידים על סמך שלב משפך המכירות שלהם. אינכם יכולים להתייחס ללקוחות הנאמנים וללקוחות הפוטנציאליים שלכם באופן זהה, כך שהפקת תוכן חינוכי רלוונטי הוא חיוני ביותר. אתם יכולים לפרסם תוכן חינוכי בבלוג או במאגר הידע שלכם ולשתף אותו באמצעות קמפיינים בדוא"ל, ברשתות החברתיות או באמצעות צ'אטבוטים. תוכן חינוכי כולל הוראות ומדריכים כיצד להפיק את המרב מהשירות שלכם. שילוב תוכן וידאו יעזור לכם להדגים טוב יותר את המוצרים שלכם. לשם כך תוכלו ליצור סרטונים חינוכיים וסטרימינג בשידור חי כדי ליצור אינטראקציה טובה יותר עם לקוחות פוטנציאליים.

תוכן מרתק

מאפשר לכם לשמור על ההתעניינות של הקהל שלכם במותג שלכם. מבחר הערוצים והפורמטים הזמינים הוא עצום. אתם יכולים להציע קופונים, להריץ תחרויות וחידונים במדיה החברתית כדי למשוך לידים חדשים ולעניין את הקהל הנוכחי שלכם במקביל. אנשים מעריכים מותגים שחולקים מידע מאחורי הקלעים. הציגו גם סיפורי הצלחה וגם כישלונות, זה יעזור לכם לבנות קשר רגשי עם הקהל שלכם ויגרום לו להרגיש שהם חלק מהסיפור שלכם.

תוכן שנוצר על ידי משתמשים

עודדו את הקהל שלכם לשתף את החוויה שלו בשימוש במוצר שלכם. הביקורות, ההמלצות והפוסטים של הלקוחות שלכם במדיה החברתית יהוו תוכן שנוצר על ידי משתמשים, שהוא בעל ערך רב עבור כל מותג. אנשים רבים מחפשים ביקורות משתמשים לפני שהם קונים ממותג בפעם הראשונה, כך שסוג זה של תוכן יבסס אמון ואמינות כלפי העסק שלכם. פרט לכך, כדאי להדגים את הביקורות וההמלצות שלהם באתר שלכם, בצ'אטבוט ובפרופילים החברתיים של העסק כדי להביא לקוחות חדשים.

לסיום,

אין כמעט דבר טוב יותר מלמשוך לקוחות לעסק שלכם באופן אורגני, ולמרות שהתרגלנו לכך שכל דבר אורגני הוא יקר, זה לא נכון כשמדובר בשיווק העסק שלכם. שיווק אורגני הוא (כמעט) בחינם.

שיווק אורגני הוא הדרך היעילה ביותר למשוך ולבנות בסיס לקוחות נאמן. זה עוזר לכם לבנות מודעות בקרב קהלי היעד שלכם, מחזק את תדמית המותג שלכם, ומאפשר לכם להמיר יותר לידים.

מבין כל שיטות השיווק הקיימות, השיווק האורגני הוא השיווק שמניב את הלידים האיכותיים ביותר. מדובר בלקוחות פוטנציאליים שמוכנים לרכוש מכם מוצרים או שירותים, כאלו שצריכים אתכם וכבר בחרו בכם הודות לאמון שנטעתם בהם והנאמנות שהם טיפחו כלפי המותג שלכם.

אדם כותב על דף לבן, שיווק אורגני, audience

אהבת!
שתף את המאמר

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן