16 טיפים לכתיבה שיווקית מנצחת ולידים חמים
למרות שכמעט לכל אחד יש ניסיון בסיסי בכתיבה, כתיבה שיווקית דורשת מערך מיומנויות ייחודי. אם אתם מפרסמים את העסק שלכם ברשתות החברתיות, אם יש לכם אתר אינטרנט או שאתם סקרנים לגבי בניית דפי נחיתה, ואם אתם רוצים לשווק מוצרים ושירותים, כדאי שתדעו איך עושים את זה נכון. הנה מה שכל מפרסם צריך לדעת על כתיבה שיווקית שמביאה תוצאות.
מהי כתיבה שיווקית?
כתיבה שיווקית נמצאת ממש בכל מקום בימינו, במיוחד באינטרנט, ואף אחד לא יכול לברוח ממנה. תוכן שיווקי מופיע במודעות פרסום, בסרטוני הדרכה, בתוויות של מוצרים, בפרסומות ועוד. אבל יש הבדל עצום בין תוכן שיווקי טוב שנוגע בקהל היעד לבין תוכן שאפשר לשכוח ממנו בן רגע.
כמו כל דבר, גם לכתיבה שיווקית יש חוקים שניתן ללמוד, אבל יש מי שנולדו עם כישרון למילה הכתובה, ועבור עסקים שמפרסמים בעידן הדיגיטלי, קופירייטר מוכשר בהחלט נכנס תחת מטריה של מתנה משמיים.
כנסו לכאן כדי לקרוא עוד על החשיבות של קופירייטינג וכתיבה שיווקית.
מה ההבדל בין כתיבה שיווקית לסוגי כתיבה אחרים?
ההבדל העיקרי בין כתיבה שיווקית לסוגים אחרים של כתיבה הוא מטרת התוכן. כתיבה יצירתית או אינפורמטיבית וסוגים אחרים של כתיבה נעשים למטרות אחרות. אולם, באופן גס ניתן לומר, שכתיבה שיווקית נועדה בסופו של דבר להניע את הקהל לפעולה.
סוגי כתיבה בשיווק
שיווק ותוכן תמיד הולכים יד ביד. באופן מסורתי, כתיבה שיווקית נדרשת למגוון סוגים של תוכן, כמו פרסומות, סלוגנים ומודעות, אך בעידן הדיגיטלי, עושים בה שימוש נרחב, ומשלבים אותה יחד עם סגנונות תוכן נוספים. הנה כמה דוגמאות לסגנונות כתיבה נוספים המשלבים כתיבה שיווקית בעידן הדיגיטלי.
תוכן חינוכי או אינפורמטיבי
סוג זה של תוכן שיווקי נועד להעביר מידע חיוני או לחנך את הקהל כיצד לעשות משהו. הוא מכיל בדרך כלל נתונים, סטטיסטיקות, הנחיות וצורות אחרות של מידע מגובה בעובדות.
סטוריטלינג
סוג זה של כתיבה נועד לספר סיפור וליצור נרטיב מסוים. הטקסט יכול להיות מורכב והיפותטי או עובדתי. אבל כך או כך, יש לו התחלה, אמצע וסיום ברורים, בדיוק כמו לכל סיפור אחר.
תיאור
סוג זה של כתיבה נכנס לפרטים בניסיון לצייר תמונה במוחו של הקהל. בשיווק, סוג זה של כתיבה עשוי לשמש כדי לעורר את התיאבון של הצרכן למוצר או לעזור לו לדמיין עד כמה החיים שלו עשויים להיות טובים יותר אם יקנה ממותג מסוים.
שכנוע
סוג זה של כתיבה שיווקית נועד להשפיע על הקורא בכיוון מסוים. זה יכול להיות טקסט שיווקי שנועד לפתות צרכן ללחוץ על כפתור רכישה, או מאמר שנועד להסיט אנשים מנקודת מבט אחת לכיוון אחר.
למה קופירייטרים זקוקים כדי ליצור תוכן שיווקי טוב?
- מיומנות כתיבה – קופירייטרים הם מאסטרים של המילה הכתובה ויודעים הכל על דקדוק, סגנון, תחביר ועוד.
- יכולת הסתגלות – טרנדים מתחלפים, סלנג ושינויים בהרגלי צריכת התוכן של הקהלים משתנים במהירות. קופירייטרים צריכים לעקוב אחר השינויים האלו ולהתאים את סגנון הכתיבה והתוכן לקהלים כדי שהתוכן יהיה אפקטיבי.
- יכולת מחקר – אנשי תוכן מקצועיים צריכים שליטה טובה בעובדות, כמו גם תשוקה ללמוד דברים חדשים, לחקור את המתחרים ולגלות מידע חדש באופן כללי.
- אמינות – עסקים צריכים להיות מסוגלים לסמוך על הכותבים שהם שוכרים, ולכן אמינות היא לא פרמטר שאפשר להתפשר עליו.
- אמפתיה – כותבי תוכן מעולים טובים בחיבור עם אנשים ובאפיון ובנייה של מסרים. תקשורת טובה עם הלקוח מאפשרת לזהות צרכים, להגדיר מטרות, לזקק מסרים ולרתום את כישורי הכתיבה כדי לתקשר את המסרים בצורה אותנטית וחכמה.
16 טיפים לכתיבה שיווקית מנצחת
כתיבה שיווקית אפקטיבית שבאמת בולטת בכל הדרכים שהיא צריכה היא אמנות שלוקחת זמן, תרגול ויכולת שליטה. הנה כמה טיפים שכל קופירייטר צריך לשנן לפני שהוא מתחיל לכתוב טקסט שיווקי:
- הכירו את קהל היעד
כתיבה שיווקית מוצלחת משפיעה על הקהל, אבל כדי להשפיע עליו, צריך להכיר את הקהל הזה ממש טוב. מי האנשים שיקראו את התוכן? איך נראים חייהם? ממה הם חוששים? איך הם אוהבים לשתות את הקפה שלהם בבוקר? ואיפה המותג משתלב בתמונה הזו?
כל תוכנית שיווק תוכן צריכה יעד ברור. כאשר יש לכם קהל יעד מוגדר, אתם יכולים להתאים לו תוכן באופן אישי. שימוש בפרסונות הוא דרך מצוינת למצוא את היעד הזה.
- שמרו על מסר פשוט
מעט מאוד אנשים באמת קוראים כל מילה בתוכן השיווקי שהם צורכים. הם מגוללים את התוכן כדי לקרוא את מה שחשוב להם, אז התמקדו במסרים החשובים ואל תאריכו במילים בנושאים שאינם חשובים. שמרו על התוכן שלכם פשוט, מאורגן וניתן לסריקה כך שיהיה קל לעשות זאת.
זכרו, כשזה מגיע לכתיבה, פחות זה יותר. כתיבה מסובכת מדי ועמוסה במילים נפוחות מסיחה את דעת הקוראים מהנקודה. פשטות היא הגישה הטובה ביותר.
- השתמשו בנתונים כדי להוסיף אמינות
כאשר אתם שואפים לשכנע מישהו במשהו באמצעות הכתיבה שלכם, הנתונים והסטטיסטיקה יכולים לעשות עבודה נפלאה. הם משכנעים את הקהל שלכם באמינות התוכן וזה מגדיל את הסיכוי שהם ייקחו את ההצעה שיש לכם עבורם.
מקורות מקושרים ונתונים הניתנים לאימות מוסיפים כוח מדהים לכתיבה שלכם. זה בונה אותנטיות בתוכן שלכם ומחבר אתכם למקורות מהימנים וסמכותיים.
- השתמשו בקול אקטיבי
בכתיבה, ישנם שני סוגי קולות שבהם אתה יכול להשתמש כדי לספר את הסיפורים שלכם: קול אקטיבי (פעיל) וקול פסיבי (סביל). בקול פעיל, האובייקטים מבצעים פעולות. ("טלי אכלה את ההמבורגר"). בקול פסיבי, פעולות קורות לאובייקטים ("ההמבורגר נאכל על ידי טלי").
- צרו דחיפות
כתיבה שיווקית נועדה לעודד את הקהל לפעול באופן מיידי, ולא מאוחר יותר, כי מאוחר יותר עלול להיות מאוחר מדי. תוכלו ליצור דחיפות על ידי הגבלת העסקה בזמן או מלאי מוגבל, וציינו מה תרצו שהקהל יעשה: יירשם לסדנה, ירכוש חוברת מתכונים, יבצע רכישה וכדומה.
- ציירו תמונה מוחשית
אנשים מגיבים לכתיבה שמדברת לחושים שלהם ומציירת תמונות שהם יכולים לראות, לשמוע, לטעום ולהריח בדמיונם. המפתח לעשות זאת הוא שימוש בתיאורים בתבונה וביעילות בטקסטים. בחרו בתיאורים שמתיישרים עם המסרים של המותג שלכם ומתאימים לטון של הטקסט שאתם כותבים.
- היו כנים
אנשים נחשפים לתוכן שיווקי כל הזמן, כך שהם יכולים להריח הצעה ממרחק קילומטרים. אולם, קופירייטר טוב יודע איך לגרום לקהל לשכוח שמוכרים לו על ידי היותו ישר, כנה ואמיתי. שיווק לא כנה מרגיש שטחי ולא אישי. כדי לפנות לקהל שלכם, אתם צריכים להתמקד בכנות. פנו אל הלקוחות שלכם בכנות והציעו תוכן בעל ערך שהם רוצים, כמו בלוגים אינפורמטיביים וסרטונים חינוכיים, במקום הצעות מכירה.
- הגדירו מטרות ברורות
לפני שאתם כותבים, הגדירו באופן ברור את מה שאתם רוצים להשיג. שאלו מה אתם רוצים שהקהל יעשה לאחר שיצרוך את התוכן ואיך תרצו שהוא יגיב. לכל טקסט שאתם כותבים צריכה להיות מטרה ברורה. כשיש לכם מטרה סופית אתם גם יכולים למדוד את ההצלחה של התוכן.
- השתמשו בהוכחות חברתיות
כמו סטטיסטיקה ועובדות, הוכחה חברתית היא כוח בשיווק. הידיעה שאחרים עשו את אותה בחירה עוזרת ללקוח להרגיש בטוח לגבי רכישה או כל החלטה אחרת. אז אל תפחדו למנף ביקורות והמלצות של לקוחות מרוצים בכתיבה השיווקית שלכם.
הוכחה חברתית או דעות של צרכנים, הן כלי שיווקי חזק להפליא. מינוף הוכחות חברתיות כמו המלצות או ביקורות מגדילות את המכירות ומשפרות את המוניטין של המותג ברשת.
- דרשו את תשומת הלב של הקהל
תוכן מעולה מוציא אנשים ממצב גלילה אינסופי כדי לבחון אותו מקרוב. כדי למשוך את תשומת הלב באמצעות כתיבה למדיה חברתית, השתמשו בכותרות מושכות, מסקרנות או מרגשות. לצד גרפיקה איכותית ומושכת, הסיכויים של התוכן שלכם לבלוט עולים.
- דעו מתי להשתמש בהומור
הומור יכול להיות שובר הקרח האולטימטיבי כשמשתמשים בו בחוכמה. הוא גורם לאנשים להסב את הקשב ולהתעניין במה שיש לכם לומר, אז אל תחששו להשתמש בו.
לא כל כתיבה צריכה להיות עובדות על גבי עובדות. שילוב של הומור עוזרת לכתיבה שלכם לפנות ליותר קהלים. זה גם עוזר לכם ליצור קשר וחיבור עם קהלים שכתיבה שטחית ומשעממת לא יכולה להשיג.
- הימנעו מחזרתיות
תוכן שיווקי טוב מביא מידע חדש ולא חוזר על אותם הדברים שוב ושוב. תנו ליצירתיות מקום ונסו לחשוב מחוץ לקופסה כדי להעביר מסרים באופן מקורי מבלי לחזור על אותם הדברים שוב ושוב. אחת הדרכים ליצור תוכן חדש ומעניין היא לחקור את מה שהמתחרים שלכם מפרסמים ולכתוב בנושאים שהם לא נגעו בהם ורלוונטיים לקהל שלכם.
- צרו עניין
כתיבה שיווקית אפקטיבית לא קיימת רק כדי להיות שם, היא מייצרת עניין על ידי בידור, חינוך או השראה, מעוררת סקרנות באמצעות שפה דינמית, נרטיבים וייחודיות וגורמת לקהל לזכור את המסר ואת המותג.
- פתרו בעיה
כתיבה שיווקית מוצלחת לא ממש מוכרת מוצרים או שירותים. למעשה, היא מוכרת לאנשים פתרונות לבעיות שיש להם. היא גם עוזרת להם לדמיין כמה החיים יכולים להיות מדהימים מבלי לדאוג יותר מהבעיות הללו. נסו להפוך את זה למוקד הכתיבה שלכם ותראו מה קורה.
כאשר מישהו מחפש תוכן באינטרנט, הוא בדרך כלל רוצה לפתור בעיה. ככל שתיצרו יותר תוכן שמתייחס לבעיות ועונה על שאלות, כך תקבלו יותר אינטראקציה מהקהלים.
- כללו הנעה לפעולה
אל תעשו את הטעות של ליצור תוכן נפלא ואז להשאיר אנשים תלויים באוויר מבלי להבין מה אתם רוצים שהם יעשו אחר כך. אם אתם רוצים שאנשים יעשו משהו ספציפי, אתם צריכים לומר להם זאת באופן ברור, אז כללו תמיד קריאה ברורה ותמציתית (CTA) בתוכן שלכם.
- כתבו לאנשים
לעולם אל תתנו לאלגוריתמים להנחות אתכם כיצד לכתוב תוכן שיווקי מעולה. זכרו שאתם כותבים לאנשים ולא למנוע החיפוש.
מתי בכל זאת כדאי להיעזר בשירותי קופירייטינג מקצועיים
לא לכולם יש את הסבלנות או את הזמן ליצור תכנים שיווקיים באופן שוטף. אין ספק, שעבור בעלי עסקים המעוניינים ליצור תוכן לאתר אינטרנט, לשווק את העסק, מלאכת הכתיבה יכולה להיות מעמסה רצינית. איפה מתחילים? איך בונים מסרים? ואיך בכלל משלבים בטקסט הצעה שיווקית שממוקדת ביעדים ומטרות?
אין ספק, הטיפים האלו יכולים לעזור לכם לקחת את הכתיבה השיווקית שלכם לשלב הבא, אבל אם אתם לא בקטע של להשחיז את כישורי הכתיבה שלכם ולבנות אסטרטגיית תוכן, אני מזמינה אתכם לפנות אלי, אשמח לעזור.