כתיבת תוכן לאתרים
קרא עוד
לספר את הסיפור של המותג, ליצור שפה שמורכבת מה- D.N.A של העסק שלך, לבדל אותך מהמתחרים ולהבהיר מה בדיוק יש לך להציע. זה המקום להכיר אותך מקרוב ולגרום לגולשים למצוא בדיוק את מה שהם מחפשים - באתר שלך!
כתיבת מאמרי SEO
קרא עוד
לחשוף את התוכן שלך ליותר גולשים, ליצור מודעות גבוהה למותג, להביא טראפיק לאתר ולעזור לו להתקדם במעלה תוצאות החיפוש.

כתיבה מונחית מילות מפתח, שנותנת לקהל שלך ערך, כדי שהוא רק יבקש ממך עוד!
כתיבה שיווקית וקופירייטינג​
קרא עוד
לתפוס את הגולשים בשלבים השונים של מסע הלקוח, להוביל אותם דרך משפך השיווק ולגרום להם לעשות משהו אחד בלבד – לבצע המרה! זו היכולת לספר, לעורר עניין, לשכנע ולהניע לפעולה.
הקודם
הבא

כתיבת תוכן seo – צעדי מפתח בדרך לדירוגים הגבוהים בגוגל

תוכן עניינים

כתיבת תוכן seo – צעדי מפתח בדרך לדירוגים הגבוהים בגוגל

קידום של אתר אינטרנט במנוע החיפוש כולל מגוון פעולות. אחת מהן היא יצירת תוכן שעשוי לעניין את הקהלים של האתר כדי למשוך אותם לקבל מידע או ערך מוסף, ובעיקר, להביא טראפיק לאתר ולייצר תנועה נוספת, בין של משתמשים חדשים ובין של משתמשים קיימים. בשורה התחתונה, המטרה של כתיבת תוכן seo היא להביא את התוכן לדירוג גבוה יותר במנוע החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות.

זה כולל:

  • אופטימיזציה של התוכן שלכם למילות מפתח
  • ווידוא שהתוכן שלכם מועיל לקהלי היעד שלכם
  • סיוע למנועי החיפוש להבין במה התוכן שלכם עוסק

מדוע כתיבת SEO חשובה?

כתיבת SEO חשובה כי היא עוזרת להגיע ליותר אנשים שמתעניינים בתוכן שלכם. כשהתוכן נכתב מתוך מחשבה על SEO, לתוכן יש סיכוי גבוה יותר לקבל חשיפה בגוגל.

הנה כמה מאפיינים של תוכן seo טוב:

  • הוא מספק מידע עם ערך
  • הוא עונה על כוונת המשתמש מאחורי השאילתה שהקיש
  • הוא משתמש בכותרות משנה עשירות במילות מפתח
  • הוא כולל יותר ממילת מפתח אחת
  • הוא משלב סרטונים ותמונות באיכות גבוהה
  • הוא קל לקריאה ולסריקה
  • הוא כולל קישורים לתוכן אחר באתר שסביר להניח שהמשתמשים ימצאו בהם שימוש

חשבו על SEO כעל גשר שעוזר למשתמשים במנוע החיפוש להגיע לתוכן שלכם. הגשר הזה הוא מה שגורם לתוכן היקר שלכם להיחשף ולבלוט.

כתיבת תוכן seo – צעדי מפתח בדרך לדירוג גבוה בגוגל

איתור מילות מפתח רלוונטיות

כל פיסת תוכן שנכתבת צריכה להיות מותאמת למילת מפתח ראשית. זהו המונח (או הביטוי) העיקרי שרוצים שהתוכן ידורג עבורו, אבל איך יודעים באילו מבין עשרות ומאות הביטויים הרלוונטיים לבחור?

הנה כמה כללים שמסייעים לי לבחור את מילות המפתח העיקריות לקידום:

  • זה חייב להיות רלוונטי לתוכן ולנישה שבה התוכן עוסק ולשקף את הנושא העיקרי.
  • צריך להיות לביטוי נפח חיפוש הגון. זה אומר שמספיק אנשים מחפשים את מילת המפתח הזו. נפח חיפוש הגון תלוי בנישה של האתר ויכול לעמוד על מאות או אלפי חיפושים בחודש ויותר.
  • בתחילה, כדאי לבחור ביטויים שלא קשים לקידום. ביטויים שמוגדרים כקשים לקידום כדאי לשלב באסטרטגיה בשלב מתקדם. כשבוחרים בביטויים פחות תחרותיים, זה כמו להיכנס לדירוגים של גוגל מהדלת האחורית.

זיהוי פערים בתוכן

בדיקת המתחרים והתוכן שהם מקדמים יכולה לחשוף אילו נושאים או תכנים טרם נחקרו על ידם.  זיהוי פערים כאלו פותח הזדמנויות טובות למציאת מילות מפתח רלוונטיות שטרם קודמו וכתיבת מאמרי SEO מתאימים.

בחירת מילות מפתח משניות

ברגע שנבחרו כמה מילות מפתח עיקריות, אפשר למצוא את מילות המפתח המשניות. אלו הן מילות מפתח הקשורות קשר הדוק למילות המפתח העיקריות.

מילות המפתח המשניות יכולות להיות מילים נרדפות למילות המפתח הראשיות, נושאי משנה שקשורים או וריאציות של זנב ארוך (מונחים מאוד ספציפיים) של מילת המפתח הראשית.

השימוש במילות מפתח משניות חשוב כי:

  • הן מגדילות את הסיכוי לדירוג עבור עוד מילות מפתח – לא רק עבור העיקריות.
  • לרוב, קל יותר לדרג אותן. למרות שלמילת המפתח הראשית יש תחרות רבה, סביר להניח שלמילות המפתח המשניות יש פחות תחרות.

התמקדות בכוונת החיפוש של המשתמשים

לאחר זיהוי מילות המפתח, חשוב לוודא שהתוכן שיוצרים עונה על כוונת החיפוש. כוונת החיפוש היא הסיבה לכך שמשתמשים מחפשים את מילות המפתח שנבחרו. ישנם ארבעה סוגים עיקריים של כוונות חיפוש.

  • מידע – חיפוש מידע על נושא מסוים
  • ניווט – חיפוש אחר אתר או דף ספציפיים
  • מסחרי – חקירה וחיפוש של מגוון אפשרויות
  • עסקה – חיפוש לצורך ביצוע רכישה

יצירת תוכן איכותי

תוכן איכותי הוא הליבה של כתיבת תוכן seo יעילה. בדיוק כמו שנדרשת מלאכת קופירייטינג מעולה לכתיבת מודעות ופוסטים שיווקיים, בלי להתמקד באיכות, שום אופטימיזציה לא תעזור לשפר את הדירוג של האתר בגוגל.

לקריאה מורחבת בנושא מדוע כתיבת תוכן איכותי חשובה לעסק שלכם לחצו כאן.

אבל מהו תוכן איכותי?

תוכן איכותי הוא תוכן

  • מדויק
  • מספק ערך לקהל היעד
  • מקורי וייחודי
  • מרתק ואינטראקטיבי

ואיך יוצרים תוכן איכותי?

שוכרים כותבת שהיא לא רק כותבת טוב, אלא שיש לה גם מומחיות ממקור ראשון בתחום. זה חשוב במיוחד אם יוצרים תוכן סביב נושאי "הכסף שלך או החיים שלך" (YMYL- your money or your life).

YMYL הוא מונח שגוגל משתמשת בו כדי לתאר נושאים שיכולים להיות בעלי השפעה משמעותית על רווחתו של הקורא. אלה כוללים נושאים הקשורים לייעוץ בריאותי/רפואי, עניינים משפטיים, תכנון פיננסי, חדשות או אירועים אקטואליים. גוגל בוחנת תוכן מסוג זה ומציבה רף גבוה יותר בגלל ההשלכות הפוטנציאליות על חיי הקוראים. מידע שגוי או כתיבה באיכות ירודה בתחומים אלה עלולים להוביל להשלכות חמורות.

לדוגמה, אם יוצרים תוכן סביב תוכניות דיאטה טבעוניות, מידע שגוי בתחום זה עלול להוביל את הקוראים לקבל החלטות הקשורות לבריאות שיכולות להשפיע לרעה על רווחתם. זו הסיבה שעבודה עם כותבת תוכן שמתמחה בתחומי בריאות עבור שירותי כתיבת תוכן SEO תהיה מהלך חכם.

מי שמתמחה בכתיבת תוכן לאתר אינטרנט וקידום אתרים יכולה ליצור תוכן מדויק, בעל ערך ומקורי המכסה את כל ההיבטים של תוכנית דיאטה טבעונית. באמצעות יצירת תוכן איכותי בדרך זו, ניתן לבנות אמון עם הקהל ולבסס את מי שעומד מאחורי האתר (נותן השירות/ בעל העסק) כאוטוריטה בתחומו.

ניצול מילות המפתח בתוכן

שילוב מילות המפתח שנחקרות בכתיבת תוכן SEO צריכה להיעשות באופן טבעי. גוגל בוחנת את המילים בתוכן כדי להבין במה מדובר. אז זה יכול לסייע לדרג אותו כראוי. אולם, חשוב להימנע משילוב של מילות מפתח בצורה לא טבעית. זו טקטיקה שמשתמשים בה כדי לנסות לתמרן את מנועי החיפוש כדי לדרג את התוכן גבוה יותר, אך זה יכול לגרום לתוכן להיראות ספאמי הן לגוגל והן לקוראים, מה שיגרום לפגיעה בדירוג של התוכן במנוע החיפוש, ובמילים אחרות: ירייה ברגל.

שילוב כותרות משנה במבנה התוכן

כותרות משנה (H2-H6) הן כותרות מיניאטוריות המחלקות את התוכן למקטעים כדי לציין את האזורים החשובים ביותר ולהפוך את כל היצירה לניתנת לסריקה.

כותרות אלו חשובות לקידום אתרים מכיוון שהן עוזרות

  • להפוך את התוכן לקל יותר לקריאה ולהבנה
  • להשתמש במילות מפתח ובמונחים קשורים בצורה טבעית
  • לאפשר למשתמשים למצוא בקלות את המידע שהם צריכים, מה שעובד נפלא עבור חווית המשתמש

כתיבת תוכן seo קל לקריאה

אחד ההיבטים המרכזיים של כתיבת SEO טובה הוא הקריאה – מדד למידת הקלות שהקהל שלך יכול לקרוא ולהבין את התוכן. אם התוכן קשה לקריאה, המשתמשים ינטשו את הדף (וסביר להניח שלעולם לא יחזרו). התנהגות כזו מאותתת לגוגל שהתוכן באיכות נמוכה, מה שיפגע בדירוג שלו.

שימוש בכותרות משנה הוא התחלה טובה, אבל יש דברים אחרים שחשוב לעשות כדי לשפר את הקריאות:

  • להשתמש במשפטים ופסקאות קצרות , וכך להפוך את התוכן לקל לסריקה ועיכול.
  • להשתמש בשפה פשוטה וברורה, כך שקוראים מכל הרמות יכולים להבין את התוכן.
  • להשתמש בוויזואליות – תמונות, אינפוגרפיקה, סרטונים, גרפים או נכסים ויזואליים אחרים הם כלים רבי עוצמה שיכולים לשפר את התוכן ולהפוך אותו למושך יותר.
  • להשתמש בנקודות תבליט ורשימות ממוספרות, דרך נהדרת להציג מידע בצורה ברורה ותמציתית.

שילוב של רכיבי מולטימדיה

שילוב מולטימדיה בתוכן, כמו תמונות, סרטונים, קבצי שמע או אינפוגרפיקה, הופך אותו למושך יותר, ומעודד משתמשים ליצור אינטראקציה עם התוכן. עבור כמה מילות מפתח, מולטימדיה עשויה להיות אפילו דרישה לדירוג כאשר גוגל מזהה שמשתמשים שמחפשים מילת מפתח מסוימת מעוניינים ללמוד באמצעות פורמט ווידאו לדוגמה.

הוספת קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם קישורים המפנים לדפים אחרים באתר, ומטרתם להפנות את הקוראים לתוכן נוסף שעשוי להיות בעל ערך ורלוונטי עבורם. קישורים פנימיים חשובים לצורך קידום אתרים אורגני מכיוון שהם מפיצים הון קישורים (כוח דירוג), מה שמדרג קטעי תוכן אחרים גבוה יותר.

בעת הוספת קישורים פנימיים, חשוב לוודא שטקסט העוגן (הטקסט הניתן ללחיצה הכולל קישור) רלוונטי לתוכן המקושר. למעשה, הקישור צריך להיות סופר רלוונטי. לכן, מטמיעים קישור לתוכן רק היכן שהוא הגיוני באופן טבעי.

קישור למשאבים חיצוניים באיכות גבוהה

הוספת קישורים חיצוניים, המכונים גם קישורים יוצאים,) לאתרים סמכותיים) מראה שהתוכן נוצר מתוך מחשבה על דיוק ואמינות. קישורים יוצאים יכולים גם להביא ערך למשתמשים. מכיוון שקישורים אלו מובילים למשאבים שמשתמשים יכולים לבקר בהם כדי להרחיב את הידע שלהם בנושא.

מומלץ לספק קישור חיצוני בכל פעם שמפנים ל:

  • סטטיסטיקה
  • דוחות
  • סקרים
  • תיאורי מקרה
  • ראיונות

חשוב לציין, שסטטיסטיקה ומחקר משתנים עם הזמן. לכן, חשוב לוודא שמקשרים למידע העדכני ביותר.

הפן הטכני של כתיבת תוכן seo

רבים נוטים לחשוב שכתיבת תוכן seo מסתכמת במחקר מילות מפתח וכתיבת מאמרים בבלוג, אך למעשה, קידום אתרים אורגני כולל עוד כמה פעולות טכניות שנעשות מאחורי הקלעים, בתוך מערכת הניהול של האתר. אלו כוללים הגדרת מדיה, כתיבת תגי מטא ופעולות נוספות שמסייעות לגוגל לזהות ולהציג את התוכן בצורה ברורה ומדויקת לקהלי היעד של האתר.

הפן הטכני של ה- seo באתר הוא כמו מרקר שמסמן את הפרמטרים הכי חשובים, אלו שגם גוגל וגם הגולשים יוכלו לזהות מיד כדי להבין האם התוכן הזה יעיל עבורם, ולכן חשוב לנסח ולהגדיר אותם באופן חכם ומדויק.

לסיום,

כתיבת תוכן seo חיונית לקידום האתר בגוגל וחשיפה נכונה שלו מול קהלים רלוונטיים. כשהיא נעשית בצורה נכונה, היא יכולה לספק הרבה מאוד ערך ומידע למשתמשים, אך בשורה התחתונה, היא נועדה להביא תנועה לאתר, להגדיל את החשיפה שלו ולהביא את התוכן למי שמחפש אותו תוך שיפור הדירוגים של מילות מפתח בתוצאות החיפוש. זו עבודה שנמדדת לאורך זמן, אך ההשקעה משתלמת.

ואם הגעתם עד כאן, בואו לקרוא עוד ולגלות כמה צריכים לעלות לכם מאמרי קידום לאתר.

אהבתם? שתפו! ואתם תמיד מוזמנים לכתוב לי.

טפט טקסט SEO, כתיבת תוכן SEO

אהבת!
שתף את המאמר

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן