כתיבת תוכן לאתרים
קרא עוד
לספר את הסיפור של המותג, ליצור שפה שמורכבת מה- D.N.A של העסק שלך, לבדל אותך מהמתחרים ולהבהיר מה בדיוק יש לך להציע. זה המקום להכיר אותך מקרוב ולגרום לגולשים למצוא בדיוק את מה שהם מחפשים - באתר שלך!
כתיבת מאמרי SEO
קרא עוד
לחשוף את התוכן שלך ליותר גולשים, ליצור מודעות גבוהה למותג, להביא טראפיק לאתר ולעזור לו להתקדם במעלה תוצאות החיפוש.

כתיבה מונחית מילות מפתח, שנותנת לקהל שלך ערך, כדי שהוא רק יבקש ממך עוד!
כתיבה שיווקית וקופירייטינג​
קרא עוד
לתפוס את הגולשים בשלבים השונים של מסע הלקוח, להוביל אותם דרך משפך השיווק ולגרום להם לעשות משהו אחד בלבד – לבצע המרה! זו היכולת לספר, לעורר עניין, לשכנע ולהניע לפעולה.
הקודם
הבא

איך ואיפה מוצאים רעיונות לתוכן חדש לאתר ולשיווק העסק?

תוכן עניינים

כל רעיון הוא הברקה – רעיונות לתוכן חדש באפס מאמץ

מה עושים כשההשראה למאמרים בבלוג נמוכה ואין עוד רעיונות לתוכן חדש? איך מתמודדים עם העדר השראה לשיווק העסק ברשתות החברתיות? אלו שאלות שכל מי שעוסקים בשיווק באמצעות תוכן עשויים לשאול בשלב מסוים, במיוחד כשמדובר באתר שמתחדש באופן תדיר או כזה שכיסה כבר לא מעט נושאים. החדשות הטובות הן, שיש מגוון שיטות למצוא נושאים חדשים, ואני אפרט הרבה מהן בשורות הבאות. הנה 9 דרכים שכל אחד יכול לאמץ וליישם בקלות באמצעותן ניתן להדליק את היצירתיות וההשראה ולקבל רעיונות חדשים לתוכן.

9 דרכים למצוא רעיונות לתוכן חדש ומאמרים בבלוג האתר

לקבל רעיונות לתוכן והשראה מהקהל

הקהל שנחשף לתוכן שלך, בין אם בבלוג האתר או ברשתות החברתיות, עשוי להשאיר תגובות או משוב. בעוד שרוב התגובות יהיו רק אמירות חיוביות (או שליליות), ייתכן שיופיעו  גם שאלות. אולי קל לענות על חלק מהשאלות האלו בתשובה קצרה, אבל שאלות אחרות עשויות להיות בנושאים אחרים או בנושאים שדורשים הסבר מפורט ומעמיק יותר. שאלות מסוג זה הן נקודות פתיחה מצוינות לפוסט הבא שלך. כדי לכסות את הנושאים שעולים דרך תגובות הקהל, כדאי להכין קובץ עם רשימה של שאלות רלוונטיות, כך שבכל פעם ניתן לגשת לקובץ ולבחור נושא חדש לכתוב עליו.

דוח ביצועים ב- Google Search Console

Google Search Console מציג הרבה יותר משגיאות סריקה של האתר. מומלץ לעיין בדוח הביצועים (GSC) המציג שאילתות חיפוש שאנשים הקלידו. לא אחת, גיליתי שיש שאילתות שלא חשבתי עליהן, שיש עליהן לא מעט חיפושים והאתר שלי מדורג בהן.

מחקר מילות מפתח

כל מי שיש לו אסטרטגיית SEO מוצקה יבצע מחקר מילות מפתח נכון. לכן, כדאי שיהיה לך מסמך המכיל מאות מילים וביטויים שברצונך לקבל עליהם דירוג. כמובן שמילת מפתח היא עדיין לא נושא לפוסט, אבל זו יכולה להיות התחלה לא רעה בכלל.

כדי לדעת מה לכתוב סביב מילת המפתח שבחרת, כדאי להקיש אותה בגוגל ולבדוק מה המתחרים כתבו בנושא. כדאי לבחון על מה כתבו, האם התוכן איכותי ומקיף, ומה חסר בו. המטרה היא לכתוב טוב יותר ולכסות נקודות שעדיין לא קיבלו מענה, כדי שהסיכויים לעקוף את המתחרים יגדלו. התוצאות הקיימות עשויות לעורר בך השראה לכתוב משהו דומה שמתאים לתוצאות הנוכחיות, אבל הניסיון לכתוב משהו חדש ואיכותי יותר יכול להיות אסטרטגיה טובה, ובתנאי שהתוכן תואם את כוונת המשתמש.

מחוללי רעיונות לתוכן, בינה מלאכותית ו- ChatGPT

מחוללי רעיונות תוכן יכולים להיות דרך נפלאה לקבל השראה או רעיונות לתוכן. לעיתים קרובות אני נעזרת בכלי בינה מלאכותית כדי לקבל רעיונות חדשים, אך נפלאים ככל שיהיו, הם חייבים להיות בעלי ערך ולהתאים לקהל היעד. אין ספק שהבינה המלאכותית עושה חיים קלים בהקשר זה, אך בעוד לא חסרים רעיונות לתוכן, חשוב לבחור את הרעיונות הכי רלוונטיים שיעניינו את הקהל. שוב, גם כאן, אני נוטה לבחור נושאים שהמתחרים כיסו כדי להתחרות בהם, או רעיונות מקוריים וחדשים שלא מקבלים מענה, ובתנאי שיש להם חיפושים בגוגל.

Days of the Year

Days of the Year הוא אתר שיש שמספק קצת השראה ורעיונות לתוכן. האתר הזה אוסף את כל החגים המצחיקים, המוזרים והנעימים שיש בעולם. אני מזהירה מראש, אפשר להפסיד בקלות כמה שעות בזמן הגלילה באתר הזה, אבל שווה להכיר ולסרוק אותו כי הוא מציג ימים מיוחדים לכל נישה – מיום חד הקרן שחל ב- 9.4 ועד ליום המגבות שחל ב- 25.5 שיכול להיות מושלם עבור בלוגרים בתחום הטיולים והלייף סטייל לדוגמה.

צילום מסך מהאתר Days of the Year
צילום מסך מהאתר Days of the Year

בלוגים

האינטרנט מלא בהשראה לרעיונות לבלוגים, ויש הרבה מקומות לחפש בהם. אחת הדרכים הכי נפוצות למצוא רעיונות לתוכן, היא לבדוק מה אחרים פרסמו. הכי פשוט להצטרף לקבוצות הקשורות לנישה שלך בפייסבוק לדוגמה, כדי לתת להשראה וליצירתיות לפרוח. עם זאת, אני פחות ממליצה להעתיק תוכן קיים, ואם עושים זאת, חשוב לתת את הקרדיט היכן שזה מתבקש.

אקטואליה

דרך נוספת להעלות רעיונות לתוכן היא על ידי התמצאות באירועים אקטואליים מנקודת המבט של הנישה שלך. כדי לעשות זאת, כדאי להישאר מעודכנים באתרי חדשות שונים, או להתקין התראה על נושאים ספציפיים. זו הסיבה שלא מעט אנשי שיווק ותוכן, ואני ביניהם, פרסמו עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" מאמרים בנושא שיווק בזמן מלחמה, שנותנים לא מעט כלים לבעלי עסקים שזקוקים להם כדי לשווק את העסק שלהם במציאות מורכבת ותחת אילוצים לא פשוטים.

רעיונות לתוכן מהפעילות היומיומית שלך

מצבים מחיי היומיום ומסביבת העבודה יכולים להיות השראה מצוינת עבור תוכן ושיווק דיגיטלי לעסקים. אפשר  לכתוב על דברים שקורים בחיי היום יום, ואיך מתנהלים בהם או אפילו על תיאורי מקרה ואופן ההתמודדות עם אתגרים כאלו ואחרים כמו דרישה מיוחדת של לקוח או דיון שנפתח עם קולגות בנושא מסוים שעשוי להיות רלוונטי לקהל היעד.

בעניין זה, אני חייבת לציין, שבמקרה וכותבים על אירועים שבהם מעורבים אנשים אחרים כמו לקוחות או קולגות, חשוב לשמור על פרטיות האדם וצנעת הפרט. לדוגמה, מטפל עם בלוג המספק עצות לבריאות הנפש יכול לתאר מקרה מהקליניקה, אך עליו להגן על פרטיות המטופל ולא לספק שום פרט שעלול לרמז או להיקשר אל המטופל בכל דרך שהיא.

הפסקה, מדיטציה וניקוי ראש

ישיבה מאחורי שולחן ובהייה במסך זמן רב מדי עשויה להיות הסיבה לחוסר ההשראה שלך. כדי לצאת מהקיבעון, מומלץ לשנות את הנוף – לצאת לטיול קטן, לעשות פעילות גופנית, לבשל, לשחק עם הילדים או לעשות מדיטציה, ופשוט לנקות את הראש. הרעיון הוא לחשוב על כל דבר אחר לזמן מה ולאוורר את המחשבה.

אישה הולכת על המסלול במהלך היום
טיול בטבע מנקה את הראש ומפנה מקום לרעיונות לתוכן חדש

רשימה של רעיונות

רעיונות שלא עולים על הכתב, סופם להישכח. לכן, אם יש לך רעיון כלשהו, חיוני להעלות אותו לרשימת רעיונות שאפשר לפנות אליה בכל פעם שזקוקים להשראה. כשמחברת הרעיונות לא נמצאת בהישג יד ואני חייבת לכתוב רעיון חדש ומבריק, אני מעלה אותו לרשימות בנייד. זו דרך נפלאה להבטיח ששום רעיון לא יישכח.

רעיונות לתוכן נמצאים סביבנו כל הזמן

רעיונות טובים נמצאים סביבנו כל הזמן. עלינו רק לפקוח את העיניים ולפתוח את האוזניים. עם כל כך הרבה דרכים להצית את ההשראה והיצירתיות, אני בטוחה שלא תהיה לך בעיה למצוא רעיונות חדשים לכתיבה. אם יש לך רעיון נוסף, אשמח לשמוע עליו, ואם יש לך חבר או חברה שזקוקים להשראה, זה הזמן לשתף אותם במאמר 😊

מדוע חשובה התאמה לניידים עבור אתר אינטרנט?

ידידותיות לנייד היא חיונית מכיוון שרוב המשתמשים ניגשים לאתרים באמצעות מכשירים ניידים. עיצוב רספונסיבי מבטיח חוויה חלקה, מפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה ומשפר את המעורבות. יתרה מכך, מנועי החיפוש נותנים עדיפות לאתרים ידידותיים לנייד בדירוג שלהם.

אתר הנטען באיטיות מתסכל את המשתמשים, מה שמוביל לאחוזי יציאה גבוהים יותר של נטישה ולאיבוד לקוחות פוטנציאליים. זה גם משפיע לרעה על הדירוג בגוגל, מכיוון שמהירות היא גורם מפתח באלגוריתם של מנוע החיפוש. הבטחת זמני טעינה מהירים משפרת את שביעות רצון המשתמש ואת הנראות המקוונת.

דף יצירת קשר מקיף צריך לכלול את שם העסק, מספר הטלפון, הכתובת הפיזית (עם מפה), כתובת האימייל, טופס יצירת קשר ושעות הפעילות. הצבת דף יצירת הקשר בצורה בולטת מבטיחה שהמבקרים יוכלו לפנות בקלות, לבנות אמון ונגישות.

 

MacBook Pro ליד ספר פתוח לבן, כתיבת תוכן לאתרים

 

 

אהבת!
שתף את המאמר

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן